انجمن سیمان  سهمیه را مشخص کرد/ به هر ساختمان چند سیمان می‌رسد؟!

قیمت سیمان ۲۶ هزار و ۱۲۵ تومان شد.

صدای بورسمحبوبه قرمزچشمه؛ سیمانی‌ها نسبت به قیمت گذاری دستوری اعتراض و به دنبال آزاد سازی قیمت سیمان هستند. صنعت سیمان در آخرین تصمیم خود واسطه‌ها را حذف به شکل مستقم وارد معامله با مصرف کننده نهایی شده است. قیمت هر پاکت سیمان ۲۶ هزار و ۱۲۵ تومان اعلام و هزینه حمل نیز با خود خریدار است. کارشناسان سیمانی معتقدند با این تغییر فرمول و روش به صورت غیر مستقیم سیمانی‌ها بابت محصولات پاکتی افزایش نرخ گرفتند 

عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به تحولات صنعت سیمان در گفت‌وگو با صدای بورس اظهار کرد: شرکت‌های سیمانی اجازه یافتند که بر اساس یک فرمول جدید، قیمت محصولات سیمان پاکتی خود را حداکثر بعلاوه ۱۲درصد بفروشند. 

فرمول محاسبه قیمت سیمان

وی فرمول جدید تعیین نرخ سیمان را این گونه بیان کرد: ۳۰۸ هزار تومان( سیمان فله) + ۱۲۰ هزار تومان ( قیمت پاکت سیمان) × ۱۲ درصد × ۱.۰۹( ارزش افزوده) تقسیم بر ۲۰( هر تن سیمان ۲۰ پاکت سیمان است).بر این اساس  سیمان فقط به مصرف کننده نهایی و با ارائه مدرک مستند (جواز ساخت)  عرضه می شود.


راهکارهای بلندمدت رونق بازار/ فرصتی برای سعی و خطا نیست
اوراق تبعی راهگشای بازار سرمایه می‌شود؟


هر پاکت سیمان با فرمول جدید چند؟

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان  بیان کرد: هر پاکت سیمان در فرمول جدید ۲۶ هزار و ۱۲۵ تومان است. بر اساس بررسی های کارشناسی  سازنده با ارائه جواز ساخت برای هر متر مربع حداکثر ۴ پاکت سیمان ۵۰ کیلویی دریافت کند. دارنده جواز می تواند به صورت اینترنتی با ثبت مدارک متراژ ساختمان و طبقات، سیمان مورد نیاز خود را مستقیم از کارخانه خریداری کند.

هزینه بار را چه کسی پرداخت می کند؟

وی در ارتباط با هزینه حمل بار گفت: هزینه حمل بار بر عهده خریدار سیمان است و با این روش فروش، عرضه سیمان پاکتی تقویت می‌شود، واسطه‌های سیمانی حذف  و التهاب بازار کاهش پیدا می‌کند. چرخه افزایش قیمتی که در بازار آزاد ایجاد شده است از بین برود.

جلسه 9 خرداد سیمانی‌ها و بورس کالا

شیخان در ارتباط با عرضه سیمان در بورس کالا به ۴ هلدینگ اشاره کرده و گفت: هلدینگ فارس خوزستان سیمان تامین، صیدکو، هلدینگ غدیر جلسه ای ۹ خرداد با بورس کالا دارد که در آن جلسه سازکار سیمان در بورس کالا مشخص می شود

کد خبر 433337

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =