مهمترین اخبار اقتصادی و بورسی امروز اول خرداد 1400

سخنگوی صنعت برق گفت: به منظور تامین برق مشترکان و کمک به جلوگیری از بروز خاموشی، مراکز مجاز استخراج رمز ارز در ساعات اوج مصرف برق از امروز، شنبه اول خرداد خاموش می‌شوند.

ترس و بی‌اعتمادی بازار سهام را فرا گرفته است. امروز هم شاخص کل بورس با 27 هزار و 591 واحد کاهش روبه‌رو شد و به سطح یک میلیون و 127 هزار و 253 واحد رسید.

در معاملات امروز، نمادهای فملی، فارس، کگل، شستا، کچاد، تاپیکو و شپنا به ترتیب بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

سهام عدالت باز هم افت کرد. امروز ارزش سبد 532 هزار تومانی سهام عدالت معادل 10 میلیون و 483 هزار تومان بود.

صندوق واسطه‌گری مالی یکم امروز هم بیش از 5.6 درصد افت کرد. در معاملات امروز قیمت پایانی دارا یکم به 116,980 ریال کاهش یافت.

سرمایه‌گذاران حقوقی پشت صندوق پالایشی یکم را خالی کردند. قیمت پالایش در پایان معاملات امروز به 65,930 ریال رسید.

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 10 میلیون و 30 هزار تومان و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و 17 هزار تومان بود.

یک کارشناس بازار سرمایه مهمترین عامل اثربخش بر بازار سرمایه در شرایط فعلی را بحث ابهامات و ریسک‌های داخلی و خارجی دانست و گفت: در راس ابهامات خارجی، بحث مذاکرات وین و در مرکز توجه ابهامات داخلی، انتخابات ریاست جمهوری مطرح است.

مدیرعامل تامین سرمایه ملت گفت: سود خالص شرکت در سال ۹۹ به ۵۳۱ میلیارد تومان رسید که نسبت به سال 98 رشدی ۳۰ درصدی را تجربه کرده است. در مجمع تملت ۴۰۰  ریال سود نقدی به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم شد.

معاون مالی و اقتصادی شرکت مس گفت: در سال گذشته میزان فروش محصولات مختلف شرکت از لحاظ ارزشی به بیش از ۴۱ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به سال ۹۸ رشد ۹۰ درصدی داشته است.

طرح پتروشیمی مسجدسلیمان با تأمین مالی ۴۴۰ میلیون یورویی بانک صنعت و معدن و با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهور مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

یک کارشناس بازار سرمایه درباره سیاست‌های بانک مرکزی گفت: تغییر نرخ سود بانکی و بین بانکی اثر مستقیمی روی قیمت اوراق دارد.

حدود ۷۶۳ هزار فقره چک به ارزش بیش از ۳۱۲ هزار میلیارد ریال در اسفندماه ۱۳۹۹ در کل کشور برگشت داده شده که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۹.۵ و ۳۷.۷ درصد افزایش نشان می‌دهـد.

سخنگوی صنعت برق گفت: به منظور تامین برق مشترکان و کمک به جلوگیری از بروز خاموشی، مراکز مجاز استخراج رمز ارز در ساعات اوج مصرف برق از امروز، شنبه اول خرداد خاموش می‌شوند.

برای آگاهی از مشروح خبرها، به وبسایت صدای بورس مراجعه کنید.

کد خبر 433320

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =