آغاز واکسیناسیون سنین بالای ۷۰ سال

از امروز ثبت نام و واکسیناسیون سالمندان بالای ۷۰ سال آغاز می شود.

به گزارش صدای بورس، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: همه افراد بالای ۷۰ سال از شنبه در سامانه واکسیناسیون ثبت نام کنند و پیامک برای افراد ثبت نام کننده ارسال می‌شود.

بر اساس تجربه دو هفته اخیر، تصمیم گرفتیم همه افراد در سایت salamat.gov.ir ثبت نام کنند و خودمان نوبت دهی کنیم تا ازدحام پشت در مراکز واکسیناسیون اتفاق نیفتد.

بدون نوبت به افراد بالای ۷۰ سال واکسن تزریق نمی‌شود

وی اظهار کرد: وقتی افراد وارد سایت می‌شوند، هم باید شماره تماس و هم کد ملی وارد کنند. البته افراد می‌توانند شماره تلفنی وارد کنند که لزوما مربوط به خود شخص نیست. در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هم نیازی به ثبت نام در سایت نیست. بهورزان و مراقبان سلامت تمام این افراد را می‌شناسند و اطلاع رسانی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت از طریق بهورزان و مراقبان سلامت انجام می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مقرر شده تا برای افراد بالای ٧٠ سال که پیامک برای آن‌ها ارسال نشده است واکسن در مراکز واکسیناسیون تزریق نکنند و افراد باید در هنگام تزریق پرینت یا پیامک را نشان دهند و این شرط تزریق واکسن است.


بیشتر بخوانید:
قیمت محصولات سایپا در ۱۴۰۰/۳/۱ +جدول


تبریزی با اشاره به آغاز ثبت نام واکسیناسیون سنین بالای ٧٠ سال از امروز گفت: یک میلیون و ۲۶۰ هزار نفر جمعیت۷۰ تا ۷۴ سال کشور است که از امروز واکسیناسیون آنها با ثبت نام در سایت Salamat.gov.ir آغاز خواهد شد و باید توجه داشت که نوبت دهی واکسیناسیون به صورت هوشمند است و افراد باید کد ملی شماره تلفن را اعلام کنند و پس از ثبت نام پیامک زمان واکسیناسیون ارسال خواهد شد.

واکسیناسیون کرونا در ایران ۲۱ بهمن ماه با تزریق واکسن به فرزند وزیر بهداشت به صورت نمادین کلید خورد و در فاز نخست واکسیناسیون، پرسنل بخش مراقبت‌های ویژه در بخش‌های کرونا گروه آغازین دریافت کننده واکسن بودند و در مرحله بعدی فاز نخست، سایر گروه‌های بهداشت و درمان و پاکبانان واکسینه شدند؛ البته هنوز بخشی از کادر بهداشت و درمان واکسن دریافت نکرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 433291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =