۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
بی‌عدالتی  ۲۰ میلیون نفری، گاف سازمان خصوصی سازی است؟

از نظر قانونی موضوع  سهام عدالت پایان یافته است و تنها را هکار این است که از سوی مقام معظم رهبری و یا مجلس دوباره مطرح شود.

صدای بورسمحبوبه قرمزچشمه؛ جاماندگان سهام عدالت بعد از گذشت یک دهه هنوز نتوانسته اند در سامانه سهام عدالت ثبت نام شوند. پرسش اینجاست با وجود میلیون ها جامانده سهام عدالت، چرا بیش از ۲۰ میلیون نفر از دهک‌های بالای جامعه سهام عدالت دارند.

بررسی های میدانی صدای بورس از وضعیت سهامدارن سهام عدالت نشان می دهد بسیاری از اقشار دهک های بالای جامعه همچون کارمندان وزارت کشور و وزارت امور خارجه با وجود دارا بودن وضعیت مالی متوسط بالا به قولی  سهامدار سهام عدالت هستند. اکبر حیدری، سخنگوی کانون سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در ارتباط با شرایط  سهامداران سهام  عدالت  از وجود یک خلاء در نحوه ثبت نام اولیه سهام عدالت خبرداد و به صدای بورس بیان کرد: ۲۰ میلیون نفر از کسانی که هم اکنون سهام عدالت دریافت می کنند، جزء اقشار کمتر برخوردار و ضعیف جامعه نیستند و از طرفی تعداد زیادی از  اقشار ضعیف جامعه در سامانه سهام عدالت نشده و بعد از گذشت بیش از یک دهه همچنان به دنبال دریافت سهام عدالت هستند.

چرا معاون رئیس جمهور سهام عدالت دارد؟

غلامرضا کرد زنگنه، رئیس اسبق سازمان خصوصی سازی به صدای بورس گفت: فراخوان برای ثبت نام سهام عدالت در چارچوب قانون مجلس و مصوبه هیئت وزیران انجام شد و هیچ تخلفی رخ نداده است. اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی سال ۸۷ تصویب شد که در ماده ۳۴ تا ۳۸ موضوع سهام عدالت به طور کامل تبیین شده است. بعد از تصویب  فرصتی برای خرید سهام عدالت مشخص شد و کارمندان دولت و حتی مدیران ارشد دولتی و حتی معاون رئیس جمهور، به عنوان مشمولان سهام عدالت بودند.

آیا  تخصیص به ناحق سهام عدالت ۲۰ میلیون نفر  واقعیت دارد

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تخصیص به ناحق سهام عدالت ۲۰ میلیون نفر  واقعیت دارد،‌بیان کرد:‌ تخصیص حدود ۲۰ میلیون نفر سهام عدالت به کسانی که جزء دهک های پایین نیستند صحت دارد اما تخصیص به ناحق نیست و بر اساس قانون انجام شده است.

وی در ارتباط با این موضوع که آیا جاماندگان سهام عدالت راهکاری برای دریافت سهام عدالت دارند، بیان کرد: از نظر قانونی موضوع  سهام عدالت پایان یافته است و تنها راهکار این است که از سوی مقام معظم رهبری و یا مجلس دوباره مطرح شود.

کد خبر 433277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =