۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱
۶ خبر مهم از «وامید» 

مهمترین فعالیت برای تحقق جهش تولید احداث نیروگاه برقی است با وجود ظرفیت ۹۰ میلیون تنی سیمان کمبود سیمان وجود دارد که به دلیل کمبود برق از کل ظرفیت استفاده نمی‌شود.

حسین مدرس خیابانی، مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید در گفت و گو با صدای بورس:

در مجمع روز جاری سرمایه گذاری امید ۵ شاخصه کلیدی وجود داشت: اول اینکه سرمایه شرکت از سه هزار میلیارد تومان به یکصد هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده که جز عملکرد خوب شرکت محسوب می شود همچنین تلاش می شود گام دوم افزایش سرمایه به ۲۰۰ هزار میلیارد ریال است. نکته دوم سود ۲/۵ برابری وامید نسبت به سال گذشته است. نکته سوم افزایش ۴۰ درصد دارایی های شرکت است و بازده دارایی ها نیز ۵۰ درصد افزایش یافته است. در کنار تمام این موارد وامید کاری جدی در مورد پروژه ها و طرح های توسعه ای و نیمه تمام انجام داده است.

پیشرفت فیزیکی پروژه جاسک در سال۹۸، شش درصد بود که در سال ۹۹ به ۴۶ درصد رسید و امیدواریم قبل از دولت ۱۲ بتوانیم فاز اول پروژه را تحویل وزارت نفت دهیم، برنامه ریزی شده که بتوانیم قبل از اتمام دولت بارگیری نفت خام را از جاسک و دریای عمان آغاز کنیم

گروه سرمایه گذاری امید در سال گذشته با تمام افزایش سرمایه های شرکت های تابعه موافقت کرد و حدود ۱۹ شرکت از زیرمجموعه های وامید بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه ثبت کردیم. برای سال جاری هم برای تمام شرکت های تابعه طرح های  پروژه ای و توسعه ای تعریف کردیم که بزرگترین آن افزایش ظرفیت کویر تایر و طرح تولید لاستیک های معدنی و راه سازی است.

چند بلوک ۵۰۰ مگاواتی در نیروگاه ها، بلوک شماره ۲ گلگهر ، بلوک چادرملو، تکمیل نیروگاه جاسک، افزایش ظرفیت مخازن آسیاناما، فاز ۲ اب شیرین کن سیمان هرمزگان، طرح تولید آجر نسوز برای تکمیل زنجیریه فولاد که در این زمینه ۱۰ میلیارد دلار موافقت شده است.

مهمترین فعالیت برای تحقق جهش تولید احداث نیروگاه برقی است با وجود ظرفیت ۹۰ میلیون تنی سیمان کمبود سیمان وجود دارد که به دلیل کمبود برق از کل ظرفیت استفاده نمی‌شود.

۱۹ شرکت غیر بورسی ۹ هزار میلیارد تومان ارزش دفتری دارند ارزش روز  ۲۰ هزار میلیارد تومان است که با حضور این شرکت‌ها ارزش کل مجموعه بالا خواهد رفت که ۶ شرکت در جال عرضه هستند ۳ شرکت نیمه اول سال و۳ شرکت نمیه دوم‌ در دستور کار قرار گرفته شده.

تا به حال شمش‌وقطعات‌فولادی‌دربورس کالا عرضه می‌شد با ابتکار عمل کنسانتره و گندله هم‌درحال عرضه است که به شفاف سازی و واقعی شدن قیمت و سود دهی کمک می‌کند.

کد خبر 433274

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =