۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
قیمت جهانی طلا در ۱۴۰۰/۲/۳۱

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۸۷۲ دلار و ۲۱ سنت رسید.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۸۷۲ دلار و ۲۱ سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز هم با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۸۷۳ دلار و ۷۰ سنت رسید.

شاخص ارزش دلار امروز در نزدیکی پایین ترین رقم های چند هفته گذشته باقی ماند و در مسیر ثبت کاهش هفتگی قرار گرفت. تضعیف دلار سبب افزایش جذابیت طلا برای خریدارانی می شود که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند.

در حالی که خوش بینی ها نسبت به ترمیم سریع اقتصادی سبب شده تا جذابیت سرمایه گذاری در بازارهای پرریسک بالا برود قیمت طلا امروز شاهد اندکی کاهش بود، اما افت ارزش دلار و بالا رفتن فشارهای تورمی سبب شده تا افت قیمت ناچیز باشد و فلز زرد در مسیر سومین رشد هفتگی متوالی باقی بماند.


بیشتر بخوانید:

فعالان بازار؛ چشم انتظار نتیجه مذاکرات


شاخص سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا دیروز به ۱.۶ درصد رسید. افت سوددهی اوراق قرضه هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش می دهد.

با این حال، پس از انتشار آمارهای قوی از بازار کار آمریکا که موجب امیدواری سرمایه گذاران نسبت به ترمیم سریع اقتصاد این کشور شد، احساس ریسک پذیری در بازارهای مالی همچنان بالاست.

آمارهای منتشر شده در روز پنجشنبه نشان داد که تعداد شهروندان آمریکایی متقاضی دریافت مقرری بیکاری طی هفته گذشته به زیر ۵۰۰ هزار نفر رسیده است.

نتایج نظرسنجی رویترز نشان می دهد، اقتصاد انگلیس در سال جاری میلادی رشدی بیش از حد انتظار را شاهد خواهد بود، زیرا واکسیناسیون موفق بخش قابل توجهی از جمعیت این کشور زمینه را برای بازگشایی کسب و کارها و افزایش اعتماد مصرف کننده فراهم ساخته است.

منبع: تسنیم

کد خبر 433257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =