حمایت ها برای بهبود بازار کافی نیست

هفته گذشته، ۱۰۰۰ میلیارد تومان معادل۵۰ میلیون دلار به بازار تزریق شدکه بعید خواهد بود این مبلغ به بالای ۵۰۰۰ میلیارد تومان برسد و باعث رفع مشکل بازار شود.

صدای بورسمژده ابراهیمی؛ در آخرین‌ هفته اردیبهشت ماه، شاهد ریزش ۱۴ درصدی بازار بورس و فرابورس بودیم؛ در حالی که صحبت از حمایت و تزریق نقدینگی به بازار بود؛ حتی شاخص تا یکهزار و ۱۳۵ واحد رسید. همچنین بازار در انتظار انتخاباتی است که نویدبخش بازار خوب خواهد بود؛ در صورتی که سرمایه گذاران به این خبر ها بازخوردی نشان نمی دهند و اعتمادی از سوی سرمایه گذاران نیست. نکته منفی بازار هفته آینده‌ هم اوراق تامین مالی اسلامی است که باعث تامین کسری بودجه خواهد شد و نتیجه عکس بر روی بازارسرمایه خواهد داشت.

شایان پیامیار، تحلیلگر شرکت کارگزاری مبین سرمایه در خصوص روند بازار هفته گذشته گفت: باتوجه به سپری شدن آخرین‌ هفته اردیبهشت ماه و گذراندن دو ماه از بازار سال ۱۴۰۰ و با تمام حرف و حدیث‌ها، شاهد ریزش ۱۴ درصدی بازار بورس و فرابورس بودیم، چه سهم های کوچک و چه بزرگ؛ در حالی که صحبت از حمایت و تزریق نقدینگی به بازار بود. در مدت دو ماه بیشترین منفی را بازار به چشم خود دید و همچنین شاخص در حال بازگشت به کف قبلی خود است. شاخص تا یکهزار و ۱۳۵ واحد رسیده و در انتظار انتخاباتی است که نویدبخش بازار خوب خواهد بود، در صورتی که سرمایه گذاران به این خبر ها بازخوردی نشان نمی دهند و اعتمادی از سوی سرمایه گذاران نیست.

وی افزود: این هفته ۱۰۰۰ میلیارد تومان معادل۵۰ میلیون دلار به بازار تزریق شده که بعید خواهد بود این مبلغ به بالای ۵۰۰۰ میلیارد تومان برسد و باعث رفع مشکل بازار شود. به وضوح می توان دید که بسیاری از سرمایه گذاران از این بازار به راحتی حذف شدن. تغییر دامنه به مثبت و منفی ۵ درصد اتفاق خاصی در بازار نبود و هیچ کمکی به سرمایه گذاران نکرد و همیشه نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری وعده هایی از سوی منتخبین داده می شود؛ مبنی بر اصلاح خطاهای گذشته که بعید می دانم بخواهند روی بازارسرمایه اصلاحی انجام دهند و این باعث تاسف خواهد بود.


بیستر بخوانید:
فعالان بازار؛ چشم انتظار نتیجه مذاکرات


این تحلیلگر بازار سرمایه بیان کرد: همگان درباره ثبات بازار می گویند و از صعود بازار سخنی بر زبان نمی آید. همچنین برای تحلیلگران بازار مقدور نیست که از علم خود در این بازار استفاده و سرمایه گذاران را یاری کنند؛ برای معاملات پر سود و بهتر. در بسیاری از سهم ها اتفاقاتی رخ داده، از جمله خودرویی ها که با صفوف خرید این سهم ها مواجه بودیم در این روزها، ولی خیلی زود از مثبت به منفی گرویدند و نسبت های ۵ برابری خریدار به فروشنده تبدیل به عکس شدند و شاهد روند نزولی بودیم در این سهم ها که از صف خرید به صف فروش رسیدند . 

وی افزود: بسیاری از سهم ها بودند که تا ۸۰ درصد نزول داشتند که می توان به خگستر اشاره کرد. متأسفانه عدم مدیریت سهام‌داران، باعث افت سبد کالای ما شده و دیگران به ناحق از ضرر سرمایه‌گذاران سود کردند.

پیامیار تصریح کرد: نکته منفی هفته آینده‌ اوراق تامین مالی اسلامی است که باعث تامین کسری بودجه خواهد بود و شروع معاملات در این حیطه باعث بالا رفتن نرخ بهره این اوراق خواهد شد و نتیجه عکس بر روی بازارسرمایه خواهد داشت.

کد خبر 433252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =