وعده یک میلیون میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری وزیر صمت

رزم حسینی گفت: اگر شرایط به همین منوال به پیش برود به رقم یک میلیون میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کشور می رسیم که در همین امروز ارزش موافقت نامه های امضا شده ۱۱ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار است.

به گزارش صدای بورس، وزیر صمت در آیین امضای تفاهم نامه توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت های برتر، ارزش موافقتنامه های منعقد شده در این طرح را طی دو مرحله برگزاری تاکنون ۴۵۱ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اگر شرایط به همین منوال به پیش برود به رقم یک میلیون میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کشور می رسیم که در همین امروز ارزش موافقت نامه های امضا شده ۱۱ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار است.

علیرضا رزم‌حسینی در  مراسم امضای تفاهم نامه توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت های برتر، اظهار کرد: کشور را باید شرکت‌های بزرگ و برتر بسازند، این شرکت‌ها علاوه بر پشتیبانی از شرکتهای کوچک و متوسط توسعه متوازن در کشور به وجود می‌آوردند.

بهبود درآمد طبقه متوسط با ورود شرکت‌های برتر به عرصه توسعه سرمایه گذاری

وی نتیجه ورود شرکت‌های بزرگ و برتر را به عرصه سرمایه‌گذاری در راستای اقتصاد مقاومتی، بهبود درآمد طبقه متوسط جامعه دانست و تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری باید اقتصادی قوی داشته باشیم تا کشورمان قوی باشد، بدون اقتصاد قوی در عرصه های دیگر (فرهنگی، اجتماعی و امنیتی) موفق نخواهیم شد.

وزیر صمت با اشاره به برگزاری دو مرحله مراسم امضای تفاهم نامه توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت های برتر، بیان کرد: ارزش موافقتنامه های منعقد شده در این دو مرحله ۴۵۱ هزار میلیارد تومان است و باید شرکت‌های بزرگ سرمایه های خود را در جهت اشتغال و افزایش تولید به کار بگیرند.

معرفی ۱۰۰ شرکت بزرگ و توانمند به عنوان هدف سرمایه‌گذاری‌های جدید

رزم حسینی با اشاره به معرفی ۱۰۰ شرکت بزرگ و توانمند به عنوان هدف سرمایه‌گذاری‌های جدید اعلام کرد: این طرح به موفقیت نمی‌رسد مگر اینکه همه ارکان حکومت در جهت توسعه اقتصادی و افزایش تولید پای کار بیایند. امروز توسعه اقتصاد و توسعه تولید نیاز به پشتیبانی حکومت دارد (نه تنها دولت) و به همین دلیل در آیین امضای تفاهم نامه ها دستگاه قضا و استانداران به عنوان نماینده حاکمیت حضور دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه معتقدم وزارت صمت باید یک وزارتخانه کوچک (خارج از بروکراسی اداری) باشد،تصریح کرد: نباید مانع سرمایه گذاری شویم و سرمایه گذاران را به‌عنوان مجاهدان اقتصادی مورد حمایت قرار دهیم. در این مدت بخشنامه های خلق الساعه و شبانه صادر نشد و صدور بخشنامه‌های روان ساز حوزه تولید را در اولویت قرار داریم.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده برای حمایت از ورود سرمایه گذاران به عرصه های تولید،یادآوری کرد: ۶ هزار معدن را بعد از۵۰ سال آزادسازی کردیم و از طریق مزایده طبق قانون با نظارت دستگاه‌های نظارتی در اختیار افراد دارای اهلیت و صلاحیت قرار خواهیم داد تا آنها را فعال کنند.

تحقق ۷۰ درصدی ساخت داخل در حوزه لوازم خانگی

وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توفیقات حوزه تولید، گفت: در حوزه صنعت لوازم خانگی ۱۵ میلیون عدد در سال گذشته افزایش تولید داشتیم، ۷۰ درصد ساخت داخل افزایش یافته، ۵۰۰ واحد فعال در صنعت لوازم خانگی فعالیت می کنند که برخی از آنها به سمت سه شیفته شدن رفتند.

رزم حسینی با بیان اینکه اقتصاد با ورود خط تولید، ماشین آلات، اجزا و قطعات تجهیزات به روز می‌شود،ادامه داد: از ۳۸ میلیارد دلار واردات در سال گذشته ۲۶ میلیارد دلار کالاهای واسطه ای، خط تولید، مواد اولیه، اجزا و قطعات بودند.

وی با اشاره به حمایت ها از ساخت داخل، گفت: ۲۲۳۰ تعرفه وارداتی ممنوع شده است، ۵.۵ میلیارد دلار کاهش واردات و ۳.۵ میلیارد دلار ساخت داخل داشته ایم.

وزیر صمت با بیان اینکه صادرکنندگان سال گذشته کشور را با ارزآوری خود اداره کرده اند،تاکید کرد: قوه قضاییه باید فرش قرمز برای فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان پهن کند و می خواهیم برای ۱۰۰ شرکت برتر کارت ویژه صادر نماییم تا هر وقت ضرورت داشت مسئولین را بدون بروکراسی اداری ملاقات کنند. اگر میخواهیم پرونده‌های قضایی کم شود، زندان‌ها خالی شود و جرائم امنیتی اجتماعی نباشد باید اقتصادی قوی داشته باشیم، و همه ارکان حکومت موظف به توانمندی سازی اقتصادی هستند. نباید بگذاریم مدیران جسور و شجاع ناامید شوند، باید این مدیران را تقویت کرد، نیاز به کار مداوم داریم و کشور را مدیران توانمند در کنار شرکت هایشان می سازند.

رزم حسینی با اشاره به رشد صنعتی ۷.۵ درصدی در شرایط تحریم و کرونا اضافه کرد: در همین شرایط توانستیم ۱۲۴ هزار شغل در بخش صنعت ایجاد کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: اگر شرایط به همین منوال به پیش برود به رقم یک میلیون میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کشور می رسیم که در همین امروز ارزش موافقت نامه های امضا شده ۱۱ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار است. بسته مالی وزارت صمت خارج از شبکه بانکی شروع شده است.

گفتنی است که  با حضور وزیر صمت، استانداران، نمایندگان مجلس و مسئولین دستگاه قضایی و فعالان بخش خصوصی در دومین مرحله از طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر ۳۰۰ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری میان وزارت صمت و پنج شرکت بزرگ در ۱۰۱ موضوع و طرح به امضا رسید.

کد خبر 433212

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =