۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹
وارثان سهام عدالت صبوری کنند

با توجه به پراکندگی جغرافیایی سهامداران و پراکندگی سهام آنها در نوبت اول هیچ یک از شرکت‌های که تا به حال مجمع خود را برگزار کردند نساب لازم را حاصل نکردند بنابراین به نوبت دوم کشیده شدند.

حسین فهیمی، ریس سپرده‌گذاری مرکزی در گفت‌وگو با صدای بورس:
در روش مستقیم مدیریت و مالکیت هر دو مستقیم برعهده خود فرد است اما در روش غیر مستقیم مدیریت از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی اعمال می‌شود.
سهامداران شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هیات مدیره این شرکت‌ها را انتخاب می‌کنند و مدیران هستند دارایی سهام عدالت را مدیریت می‌کنند.
شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به عنوان نهاد مالی هیات مدیره ان باید گاندیدها ابتدا تایید صلاحیت شوند که از طریق ثبت نام در سامانه ستا این اطلاعات و اعلام از داوطلبین و کاندیدها آمادگی دریافت و بررسی شده است.
نوبت اول مجامع برگزرا شده و در نوبت دوم اسامی داوطلبین که صلاحیت حرفه‌ای آنها تایید شده بروی سامانه بیما در اختیار سهامداران و آنها می‌توانند شخص مورد نظر خود را انتاب کنند، در هر شرکت سرمایه‌گذاری استانی 5 عضو اصلی و دو نفر علی‌البدل انتخاب می‌شوند.
بر اساس قانون در نوبت اول نصف به اضافه یک سهامداران باید در مجمع حضور پیدا کنند چنانچه این اکثریت در نوبت اول حاصل نشود در نوبت بعد با هر اکثریتی مجمع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باید برگزار و مدیران انتخاب شوند که بنگاه اقتصادی متوقف نشود.
با توجه به پراکندگی جغرافیایی سهامداران و پراکندگی سهام آنها در نوبت اول هیچ یک از شرکت‌های که تا به حال مجمع خود را برگزار کردند نساب لازم را حاصل نکردند بنابراین به نوبت دوم کشیده شدند.
در مرحله فعلی از سهام عدالت امکان اعمال رای برای فوت شدگان فراهم نیست، خانواده متوفی از مراجعه حضوری خودداری کنند، گواهی انحصار وراثت را دریافت و منتظر بمانند.
50 درصد از سود سهام عدالت پرداخت شده و 50 درصد باقی مانده بسطه به پرداخت پول از سوی شرکت‌هاست اما تمام وجوه پرداخت نشده است، در صورتی که مبالغ پرداخت نشود اسامی این شرکت ها اعلام می‌شود.
فروش مستتقیم سهام عدالت باید به صورت حضوری یا غیر حضوری به کارگزاری ها مراجه شود وثبت سفار می‌کنند ما با توجه به شرایط بازار کارگزاران سفارش‌ها را اعمال نمی‌کنند.
نکته مهم مراجعه به شعبه بانک شخصی صاحب سهام است کارت اعتباری را دریافت کند اعتباری باید پرداخت شود که برمیگردد به وضعیت مالی هر بانک بانک‌ها ملی و تجارت شروع به پرداخت کردند و بانکهای دیگر نیز به تدریج وارد چرخه می‌شوند.

کد خبر 432981

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =