۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
قیمت جهانی نفت در ۱۴۰۰/۰۲/۲۱

در معاملات امروز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۴۸ سنت معادل ۰.۷۰ درصد کاهش به ۶۷ دلار و ۸۴ سنت رسید.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۸ سنت معادل ۰.۷۰ درصد کاهش به ۶۷ دلار و ۸۴ سنت رسید.


نفت برنت دیروز شاهد ۴ سنت افزایش بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن هم با ۴۴ سنت معادل ۰.۶۸ درصد کاهش به ۶۴ دلار و ۴۸ سنت رسید. در حالی که احتمال عدم از سرگیری فعالیت خط لوله اصلی انتقال بنزین سواحل شرقی آمریکا تا پایان این هفته سبب شده تا برخی از پالایشگاه های این کشور تولید خود را کاهش دهند و این مسئله سبب افت تقاضا برای نفت خام شده است، قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود.

لاچلان شاو، رئیس بخش تحقیقات کالاهای خام نشنال بانک استرالیا در این باره گفت: «خیلی محتمل است که شاهد کاهش تقاضا برای نفت باشیم. برخی پالایشگاه ها در تگزاس به دلیل توقف فعالیت خطوط لوله انتقال فرآورده های نفتی، حجم کار خود را کاهش داده اند.»


بیشتر بخوانید:

وال استریت در مدار نزولی قرار گرفت


وی افزود: «این مسئله تاثیر مشهودی بر قیمت نفت خواهد گذاشت، هرچند که بخش هایی از خط لوله شرق آمریکا در حال از سرگیری فعالیت خود است و شرکت کولونیال انتظار دارد تا پایان هفته فعالیت کامل شبکه انتقال از سرگرفته شود.»

شرکت کولونیال پایپ لاین، که انتقال روزانه بیش از ۲.۵ میلیون بشکه بنزین، گازوئیل و سوخت جت در آمریکا را بر عهده دارد، روز جمعه به دنبال وقوع یک حمله تانکری فعالیت شبکه انتقال خود را متوقف کرد.

منبع: تسنیم

کد خبر 432823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =