۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳
ثبات بازار در گرو چیست؟

در روش غیر مستقیم سهم‌ها به تفکیک در پرتفوی سهامداران وجود دارد و در روش غیر مستقیم شرکت‌ها پذیرفته شده و در تابلوی بورس معامله می‌شوند کد در کد بورسی آنهاست.

میثم فدایی، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در گفت‌وگو با صدای بورس:
سهامداران سهام عدالت به روش غیرمستقیم و مستقیم هستند.
افرادی که به صورت مستقیم ثبت نام کردن در فاز اول ۳۰ درصد و در فاز بعدی ۳۰ درصد دیگر از سهام خود را فروخته‌اند.
در روش غیر مستقیم سهامداران، سهامدار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی شدند. مجمع عمومی عادی ۴ ماه پس از سال مالی بنا به دلایلی مجمع عادی برگزار نشده و پس از آن مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده برگزار می‌شود.
مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده مجمع عومی عادی در نوبت اول با ۵۰ درصد به اضافه یک حق رای و در نوبت بعد با حضور هر تعداد سهامداران مجمع تشکیل می‌شود.
مجمع عمومی فوق‌العاده نوبت اول شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در حال انجام است و در 4 استان مجامع برگزار شده است، بعد از 10 روز نیز نوبت دوم برگزار می‌شود.
مشخصه خاصی که شرکت‌های استانی سهام عدالت دارند نبود سهامدار عمده است و ترکیب هیات مدیره با رای سرمایه‌گذاران مشخص می‌شود.
در روش غیر مستقیم سهم‌ها به تفکیک در پرتفوی سهامداران وجود دارد و در روش غیر مستقیم شرکت‌ها پذیرفته شده و در تابلوی بورس معامله می‌شوند کد در کد بورسی آنهاست.
شرکت‌های رتبه‌بندی اعتباری فراخوانی است و سازمان فراخوانی را اعلام نکرده است.
درخواست های متنوعی برای ثبت شرکت‌های سرمایه‌گذاری ارسال که بعد از تسهیل در قوانین بیشتر هم شده است.
بیش از ۱۴۰ درخواست برای صندوق و بیش از ۲۰۰ درخواست برای سبد از سال ۹۸ تا به حال دریافت شده است.
امسال نسبت به سال‌های قبل درخواست کاهش پیدا کرده اما با توجه به وضعیت معاملات در بازارسرمایه درخواست برای شرکت های تحلیلی افزایش یافته است، برای بهبود شرایط صدور مجوز زیرساخت ها و منابع انسانی در حال تقویت است.
مشکل بازار سرمایه در شرایط فعلی مبهم بودن نرخ دلار و موضوعات تحریمی است و باید این مسئله حل شود تا این که بازار به ثبات برسد

کد خبر 432772

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =