آموزش گام به گام بورس اوراق بهادار (قسمت ۱۲۴) / استفاده از گزینه های کم ریسک

در آموزش گام به گام بورس اوراق بهادار،همراه شما خواهیم بود و به اصلی‌ترین ابهامات ورود به بازار جذاب بورس پاسخ خواهیم داد.

به گزارش صدای بورس، برای شروع سرمایه گذاری بهتر است گزینه های کم ریسک را انتخاب کنیم. گرچه معمولا گزینه های کم ریسک بازده کمتری هم دارند ولی در نظر داشته باشید هدف از سرمایه گذاری در این بازارها به دست آوردن تجربه برای سرمایه گذاری حرفه ای در آینده است.

خرید «اوراق بدهی»

خرید اوراق بدهی یکی از گزینه های سرمایه گذاری محسوب می شود. در اصل اوراق قرضه (بدهی) نوعی وام است که خریدار به فروشنده پرداخت می کند. فروشنده یا ناشر اوراق برای به پایان رساندن پروژه و یا سرمایه گذاری خود اوراق بدهی را صادر می کند. این اوراق یا توسط دولت و یا بخش خصوصی ارائه می شوند ولی بعضی از آن‌ها توسط دولت تضمین می شوند که این دسته تضمین شده، برای سرمایه گذاری گزینه امنی تری هستند.


بیشتر بخوانید:

علاقه‌مندی سهامداران عمده به افزایش سود تقسیمی


اوراق قرضه یا بدهی به صورت کلی به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول، اوراق قیمت اسمی دارند که در موعد مشخصی به آن قیمت می رسند در این نوع اوراق خریدار از تفاوت قیمت از زمان خرید تا موعد آن سود می برد و مطمئن است که پس از خرید و صرف زمان مشخص این اوراق در موعد سررسید آن به سود مشخصی می رسد.

دسته دوم اوراقی با قیمت مشخص هستند که قیمت آن تغییری نمی کند اما ناشر میزان سود ثابت ماهیانه و یا سالیانه، به خریداران پرداخت می کند.

نحوه عرضه اوراق بدهی به دو صورت پذیره نویسی و ارائه در بورس است. با توجه به کم ریسک بودن اوراق قرضه تضمین شده، تازه واردان به بورس می توانند با خیال راحت روی این اوراق سرمایه گذاری کنند.

خرید «عرضه اولیه»

سهام شرکت هایی که تازه وارد بازار بورس شده اند یا همان «عرضه اولیه ها»، یکی از گزینه‌های کم ریسک برای سرمایه گذاری تازه واردان به بازار بورس است. علت سود آور بودن عرضه اولیه ها این است که خریداران زیادی دارند و همین باعث افزایش قیمت آن‌ها می شود. گزارش به روز «عرضه اولیه ها» روند تغییرات مثبت آن ها را نشان می دهد.

منبع: سیگنال

کد خبر 432752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =