به گزارش صدای بورس؛مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت به پرداخت ملت عصر امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با حضور بیش از ۸۶ درصد سهامداران به صورت آنلاین برگزار شد. در این مجمع ۱۰۷۹ ریال سود نقدی به ازای هر سهم تقسیم شد. موسسه حسابرسی هوشیار ممیز به عنوان بازرس اصلی و موسسه حسابرسی ایران مشهود به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند. همچنین روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار انتخاب شد.
از جمله اهداف شرکت در راستای دستیابی به اهداف کلان شرکت به پرداخت ملت که حفظ جایگاه رهبری بازار در کسب و کار پرداخت الکترونیک و و کسب سودآری بیشتر در این حوزه است. در سالهای اخیر، صنعت بانکداری الکترونیک شاهد رقابت شدید توام با فرصت و تهدیدهای زیادی بوده است. به طور مسلم هیچ شرکت psp نمیتواند ارایه دهنده تمام خدمات باشد و در زمینه خدماتی که ارایه میدهد بهترین باشد. در حال حاضر شرکتهای psp در یک فضای رقابتی فعالیت میکنند که تنوع خدمات ارایه شده در این صنعت رو به افزایش است.
موارد ذیل از جمله اهداف اصلی شرکت به پرداخت ملت است:
- ارایه خدمات و توسعه ابزارهای پرداخت الکترونیک مبتنی بر الگوهای نوین و روزآمد دنیا با بازنگری مستمر در نگرشها و عملکردها
- توسعه کمی وکیفی شبکه پذیرندگان وایجاد بسترها و زیرساختهای ارتباطی نرم افزاری و سختافزاری
- بهرهگیری از استانداردها و جدیدترین تکنولوژی روز دنیا در حوزه پرداخت الکترونیکی
- پاسخگویی به نیاز آحاد مشتریان در حوزه پرداخت الکترونیک با بالاترین وامنیت و بیشترین سرعت و پذیرش تبدیل شدن به یکی از مطرحترین شرکتها در حوزه ارایه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک در بازارهای داخلی، منطقهای و بین المللی
- تلاش در جهت ارتقای کیفیت خدمات، رضایت و تامین منافع استفاده کنندگان پرداخت الکترونیک با پیروی از اصول مشتری مدارانه و رفتارهای حرفهای کارکنان است.
عملکرد مالی به پرداخت ملت در سال مالی:
چکیده اطلاعات صورتهای مالی در شرکت به پرداخت ملت
مقایسه صورت وضعیت مالی:
مقایسه صورت سود (زیان) عملکرد:
درآمد عملیاتی:
سهم درآمدهای عملیاتی شرکت به پرداخت ملت در سه مقطع زمانی ۱۳۹۷، ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ در شکل زیر مقایسه شده است:
سود خالص:
سهم سود خالص شرکت به پرداخت ملت در سه مقطع زمانی ۱۳۹۷، ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ در شکل زیر مقایسه شده است.
مقایسه درآمد و بهای تمام شده:
نسبت سودآوری:
نسبتهای فعالیت:
نسبتهای نقدینگی:
حوزه فعالیت – محصولات و خدمات پرداخت الکترونیک را میتوان به سوئیچ پذیرندگی، سوئیچ صادرکنندگی، گروه پروژههای سوخت، درگاه پرداخت اینترنتی، دستگاه پرداخت اینترنتی، دستگاه کارتخوان فروشگاهی، کیوسک، سامانه کیف همراه، کیوسک خدمات ارزش افزوده، پایانه بهای سوخت، خودپرداز، کارت شهروندی، سامانه پاسخ صوتی محاورهای، دستگاه خود دریافت، دستگاه crs، ussd، پین پد، صندوق فروشگاهی، mobile pos، پرداخت از طریق کد qr، کیوسک خدمات رسان نام برد.
مهمترین پروژهها سال ۹۹:
توسعه اپلیکیشن سکه، توسعه دستگاه صراف الکترونیک، توسعه سرویس پرداخت از طریق کد qr، سامانه رمز پویا، سامانه سهمیهبندی سوخت، معماری جدید برنامههای پوز، اتصال کارت بانکی به سهمیه اعتباری سوخت، فروش مازاد سهمیه سوخت به صورت غیرحضوری، توسعه مانیتورینگ سوییچ و ابزارهای بانکی، توسعه پوز اندرویدی، توسعه خدمات پوز مالیاتی، کاهش هزینه رول کاغذ، راهکارهای اختصاصی پرداخت برای ارگانهای دولتی مانند شهرداریها، توسعه سامانه هریم
مهمترین خدمات سال ۹۹:
پایانه فروشگاهی، درگاه پرداخت اینترنتی، برنامه موبایلی سکه، کیوسک، پایانه پرداخت بهای سوخت، پرداخت ussd، دستگاه خودپرداز، سامانه صوتی محاورهای، خدمات سوخت، خدمات نما پرداخت، سامانه هریم، کیف پول الکترونیک
رئوس برنامهها و اولویتهای سال ۱۴۰۰:
بازنگری ساختار سازمانی و ایجاد یکپارچگی در سطح شرکت به منظور چابکسازی و بهبود پشتیبانی ۲۴*۷ از سرویسها، محصولات شرکت و پاسخگویی بهتر به مشتریان، تدوین برنامه عملیاتی و اجرای پروژههای مرتبط در راستای برنامه راهبردی شرکت به پرداخت، پیادهسازی چارچوب مدیریت خدمات فناوری اطلاعات (itil) و اخذ گواهینامه iso/iec۲۰۰۰۰، بازنگری سیستم ها نظام و فرآیندها به منظور افزایش بهرهوری سازمانی، تدوین و اجرای برنامه جامع منابع انسانی به منظور توسعه و تقویت نیوری انسانی متخصص و متعهد، یکپارچهسازی سیستم مدیریت قراردادها، توسعه واحد امنیت و اجرای سیاستها و ابلاغیات مرتبط و بالادستی، استقرار سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان srm به منظور تعامل و ازتباط هر چه بیشتر با مشتریان، شناسایی نیاز و جلب رضایت آنها، حمایت از کسب و کارهای نوین و استارتاپها به منظور ارایه سرویسهای ترکیبی و تعریف خطوط جدید کسب و کاری و درآمدی، انجام فعالیتهای تحقیق و توسعه بازار، محصولات جدید و بازنگری فرایندها شامل: افزایش تعداد پایانههای فروشگاهی و بازنگری در فرآیند واگذاری پایانه های فروش به منظور افزایش سهم بازار و حفظ جایگاه رهبری بازار پایانههای فروشگاهی، برنامهریزی جامع به منظور ارتقای سهم از بازار تراکنشهای اینترنتی و کسب رتبه اول در بازار مذکور، تمرکز بر توسعه اپلیکیشن موبایلی سکه و افزایش سهم بازار و درآمد در این بخش، افزایش سهم شرکت در بازار فروش شارژ اپراتورها، ارایه محصولات و خدمات نوآورانه با بهرهگیری از تکنولوژیهای nfc و qr code، اینترنت اشیا، فروشگاه بدون صندوقدار و سرویسهای رایانش ابری، تقویت پایداری سیستم، توسعه زیرساخت و کاهش زیرساخت هزینههای اجرایی با بازنگری در روشهای اجرایی و فرآیندها.
نظر شما