۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
بورس‌های مهم جهانی صعودی شدند

بیشتر شاخص های مهم بورسی در دنیا بالا رفتند.

به گزارش صدای بورس، تحلیلگر ارشد بازار سرمایه در موسسه کرنرستون ولث گفت: هر چند که وزیر خزانه داری آمریکا گفته است که برنامه پیشنهادی دولت برای اجرایی شدن یک بسه محرک بزرگ دیگر تاثیر شدیدی روی نرخ تورم ندارد اما انتظارات فعالان بازار به طرز آشکاری نسبت به شش ماه قبل عوض شده است.

وضعیت رشد اقتصادی در حال حاضر بهتر از چیزی است که فعالان را بترساند اما اگر شاهد کاهش سودآوری شرکت ها یا کاهش رشد باشیم، واکنش بورس شدید خواهد بود. 

بورس آمریکا

در وال استریت همه شاخص ها صعودی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۶۹ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۴ هزار و ۷۸۳.۸۴ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۷۷ درصد صعود تا سطح ۴۲۳۴.۸۳ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۸۸ درصد افزایش در سطح ۱۳ هزار و ۷۵۲.۶۸ واحدی بسته شد.


بیشتر بخوانید:

راه نجات بازار سرمایه چیست؟


بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد مختلفی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۰.۰۹ درصدی تا سطح ۲۹ هزار و ۳۵۷.۸۲ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۰.۰۹ درصد پایین رفت و در سطح ۲۸ هزار و ۶۱۰.۶۵ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" کاهش ۱.۲۷ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۹۹۶.۰۵ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۲۹ درصد صعود و ایستادن در سطح ۷۰۸۰.۸۳ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۷۶ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۷۱۲۹.۷۱ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۱.۳۴ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۳۹۹.۶۵ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با پیشروی ۰.۴۵ درصدی در سطح ۶۳۸۵.۵۱ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۸۶ درصد بالا رفت و به ۹۰۵۹.۲۰ واحد رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 432657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =