۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
قیمت جهانی طلا در ۱۴۰۰/۲/۱۸

در پایان معاملات دیروز قیمت هر اونس طلا با ۰.۸۸ درصد افزایش به یکهزار و ۸۳۱ دلار و ۲۴ سنت رسید.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۸۸ درصد افزایش به یکهزار و ۸۳۱ دلار و ۲۴ سنت رسید. در اوایل دیروز قیمت طلا به بالاترین رقم ۳ ماه گذشته یعنی یکهزار و ۸۴۲ دلار و  ۵۹ سنت رسیده بود.

در حالی که انتشار آمارهای ضعیف تر از حد انتظار از بازار کار آمریکا در ماه آوریل سبب تضعیف بیشتر ارزش دلار و افت سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا شده است، قیمت طلا روز جمعه شاهد افزایش بود و بهترین عملکرد هفتگی از نوامبر ۲۰۲۰ را به ثبت رساند.


بیشتر بخوانید:

بورسی‌ها حال و روز خوبی ندارند


قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه ژوئن نیز با ۰.۸۶ درصد افزایش به ۱۸۳۱ دلار و ۳۰ سنت رسید. فیلیپ استریبل استراتژیست ارشد بازار در موسسه بلو لاین فیوچرز گفت: «با توجه به انتشار آمارهای ضعیف از بازار کار سوددهی اوراق قرضه باز هم کاهش خواهد یافت و شاهد تضعیف بیشتر دلار خواهیم بود. این وضعیت به طلا اجازه می دهد که رشد قیمت بیشتری را تجربه کند.»

جیم ویکوف، تحلیل گر موسسه کیتکو متالز در یادداشتی نوشت: «این گزارش حداقل موقتا برخی گمانه زنی ها در مورد احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را منتقی می سازد.» روز جمعه روند تصعیف دلار ادامه داشت. در عین حال سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا نیز شاهد کاهش بود و سبب پایین آمدن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شد.

منبع: ایبنا

کد خبر 432656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =