روحانی: بهترین واکسن، اولین واکسن است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه کرونا یک مسئله ملی است و همه باید برای مقابله با این پاندمی دست به دست هم دهیم و برای عبور از این شرایط به هم کمک کنیم، گفت: هیچکس نباید این موضوع را دستمایه سیاسی برای مسائل حزبی و جناحی و خدای ناکرده برای انتخابات قرار دهد.

به گزارش صدای بورس، رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه برغم مشاهده افت و خیزهایی در برخی مناطق، امروز در همه استان های کشور به پیک نهایی موج چهارم کرونا رسیده ایم، گفت: باوجود افزایش تعداد ابتلاها در این دوره، خوشبختانه آمار فوتی‌ها در موج چهارم مساوی موج سوم بوده است که این موضوع نشانه افزایش مهارت کادر درمان و کار و تلاش مدافعان سلامت و همچنین مراعات بیشتر از سوی مردم است.

روحانی با اشاره به اینکه اگر همه دست بدست هم نداده بودیم و رنگ بندی‌ها در مناطق کشور اجرا نشده بود، خروج از پیک چهارم سخت‌تر می‌شد، افزود: در این مقطع نیازمند وارد کردن واکسن خارجی هستیم و اینکه گفته می‌شود برای واکسیناسیون تا زمان آماده شدن واکسن داخلی صبر کنیم، حرف دقیقی نیست.

رئیس جمهور درباره برنامه‌ریزی و اولویت بندی انجام شده برای واکسیناسیون عمومی اظهار داشت: بر اساس اقدامات انجام شده برای خرید واکسن، امید فراوانی داریم که واکسیناسیون گروه‌های اولویت دار افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه ای تا پیش از پایان دولت دوازدهم به طور کامل انجام شود و بتوانیم بگوئیم مرگ را مهار کرده‌ایم.


بیشتر بخوانید:
عوامل غلبه رشد قیمت‌ها در بازار مسکن + جدول قیمت


روحانی تاکید کرد: انواع جهش یافته ویروس کرونا نباید باعث مغشوش شدن اذهان عمومی شود و نباید نگرانی اضافه ایجاد کرد. ویروس با وجود جهش های متعدد همان است که بود و راه مقابله و پیشگیری از آن نیز استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از دورهمی‌ها و حضور در اماکن شلوغ است که اگر دقیق و کامل اجرا شوند، با همه انواع جهش یافته ویروس می‌توان به راحتی مقابله کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه کار خرید ۳۰ میلیون دوز واکسن انجام شده و در حال تمهید مقدمات ورود این واکسن‌ها هستیم، افزود: واکسن داخلی هم از آغاز تابستان برای استفاده در برنامه واکسیناسیون عمومی آماده خواهد شد.

روحانی تصریح کرد: ویروس کرونا نشان داد که همچنان ویروس‌هایی با قابلیت ایجاد پاندمی وجود دارند و جهش یافتن و دوام این ویروس در بیش از ۱۶ ماه گذشته، تلاش برای دستیابی به توانمندی ساخت واکسن در داخل کشور برای آن را ضروری کرده است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اگر چه واکسن‌هایی که امروز برای مقابله با کرونا مورد استفاده قرار دارند، هیچ کدام همه مراحل آزمایشی را به طور کامل طی نکرده اند، اما اصل واکسیناسیون با واکسن‌های مورد تایید سازمان جهانی بهداشت اقدامی موثر در مسیر مبارزه با پاندمی کرونا است.

روحانی ادامه داد: البته کسانی که واکسن تزریق می‌کنند باید بدانند که فقط خودشان مصونیت یافته‌اند و ممکن است به عنوان ناقل، بیماری را به دیگران منتقل کنند، لذا باید حتی پس از تزریق واکسن دستورالعمل‌های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند.

رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال در واکسیناسیون عمومی با استفاده از واکسن‌های وارداتی و واکسن‌های ساخت داخل به نقطه مطلوب در مهار تلفات و شکستن زنجیره انتقال بیماری برسیم.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

کد خبر 432646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =