مخالفت مجلس با گرانی خودرو

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع مجلس با انتقاد از افزایش ۸.۲ و ۸.۹ درصدی محصولات ایران خودرو و سایپا توسط شورای رقابت از ورود به موضوع خبر داد و گفت: شورا باید در تصمیم تجدید نظر کند.

به گزارش صدای بورس، مصطفی رضاحسینی قطب آبادی با انتقاد از تصمیم شورای رقابت مبنی بر افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و ساپیا گفت: متاسفانه در مسائل اقتصادی، نظم و نسق خاصی دیده نمی‌شود زیرا در شرایط کنونی با توجه به اینکه مردم از نظر اقتصادی و به دلیل شیوع کرونا تحت فشار بوده و بسیاری از کسب و کارها به تعطیلی کشیده شده، گرانی خودرو در کارخانه ، محلی از اعراب نداشته و منطقی نیست.

وی افزود: این گرانی نه تنها موجب شوک به بازار می‌شود بلکه بر سایر کالاها نیز اثرگذار است. سیر نزولی نرخ ارز در ماه‌های گذشته، مذاکرات وین و کاهش فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار و... بیانگر ضرورت کاهش قیمت چهارچرخ‌ها است در حالی که شورای رقابت به جای کاهش بهای خودرو، قیمت‌ها را افزایش داد.


بیشتر بخوانید:
قیمت محصولات ایران خودرو در ۱۴۰۰/۲/۱۸ +جدول


رضاحسینی قطب آبادی ادامه داد: شورای رقابت باید در تصمیم تجدیدنظر کند و مشخص شود بر چه اساسی به خودروسازان اجازه افزایش قیمت داده است.

کمیسیون صنایع و معادن مجلس به موضوع افزایش قیمت خودرو ورود می‌کند و خواستار ارائه توضیحات لازم از سوی رئیس و اعضای این شورا خواهد بود هر چند این افراد برای تصمیمات بهانه تراشی می‌کنند اما مجلس نسبت به این موضوع عکس‌العمل نشان می‌دهد.

منبع: خانه ملت

کد خبر 432635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =