۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
دلار پایین آمد

تحت تاثیر افزایش نرخ بیکاری آمریکا، ارزش دلار مقابل همه ارزهای مهم در جهان کاهش یافت.

به گزارش صدای بورس، با کاهش مجدد شدت شیوع کرونا در آلمان، اکنون بزرگ ترین اقتصاد منطقه یورو و اتحادیه اروپا نسبت به چشم انداز اقتصادی خود امیدوارتر شده است.

پتر آلتمایر- وزیر اقتصاد آلمان- در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه انتظار دارد باتوجه به کاهش محدودیت ها و پیش رفتن برنامه واکسیناسیون، خانوارها به تدریج از نیمه دوم امسال بخش بیشتری از پس انداز خود را وارد چرخه اقتصادی کنند، از برآورد دولت برای رشد ۳.۵ درصد امسال اقتصاد کشورش خبر داد که این رقم نسبت به برآورد قبلی صورت گرفته، ۰.۵ درصد بیشتر شده است. 


بیشتر بخوانید:

لطفاً با احتیاط سرمایه گذاری کنید!


شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۷۹ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۲۱۸ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۱۰ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۰۸.۶۰۹ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۲۷۴ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۳۳ یوان چین اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۷۶ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۴۰۰ دلار مبادله شد. یورو ۰.۸۷ درصد بالا رفت و با رفتن به کانال ۱.۲۱ به ۱.۲۱۶ دلار رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 432634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =