دهن کجی به سیگنال های مثبت مذاکرات وین

به جز گروه‌های کالایی ABS و پلی‌اتیلن فرفتالات و چند گرید PP شیمیایی که باهم رقابت داشتند اکثر گروه‌های کالای به مچینگ رفتند و یا خط خوردند.

فرشته امیرخانی، کارشناس بورس کالای کارگزاری آگاه در گفت‌وگو با صدای بورس:
در هفته منتهی به 17 اردیبهشت در تالارهای داخلی یک میلیون و 100 هزار تن محصولات پتروشیمی، فرآوردهای نفتی و صنعتی عرضه که در مجموع 530 هزار تن آن معامله شد.
در این بخش نسبت به هفته گذشته 13 درصد کاهش در حجم معاملات را داشتیم که مربوط به کاهش حجم معاملات در تالار پتروشیمی و نبود عرضه در تالار حراج باز بود. با این روند از نظر ارزش معاملات کاهش 7 درصدی نسبت به هفته پیش ثبت شد.
در مجموع نسبت به هفته گذشته کاهش حجم معاملات تالارهای پتروشیمی و افزایش ناچیزی در تالارهای فرآوردهای و صنعتی را تجربه کردیم شاهد کاهش در قیمت پایه کالاها هم بودیم.
در تالار صنعتی هم 779 هزار تن عرضه اتفاق افتاد که در مجموع بیش از 302 هزار تن آن معامله شد؛ بیشترین حجم تقاضا و معامله در این گروه مربوط به معامله شمش فولادی، ورق گرم اچ آر و کنستانتره سنگ آهن بود.
در این گروه نسبت به هفته گذشته حجم معاملات 12 درصد رشد داشت که دلیل آن عرضه ورق گرم اچ ار بود هرچند بیشتر نمادها در این تالار بدون معامله خط خورد.
در گروه پتروشیمی‌ و فرآوردهای نفتی نیز بیش از 321 هزار تن محصولات عرضه و در مجموع 223 هزار تن معامله شد؛ بیشترین حجم معاملات در این بخش مربوط به تالارهای فرآوردهای نفتی بود که در این بین وکیوم بیشترین حجم معامله و تقاضا را به خود اختصاص داد.
در تالار پتروشیمی نسبت به هفته پیش کاهش 23 درصدی در حجم معاملات ثبت شد و این تالار از نظر ارزش معاملات کاهش 27 درصدی را تجربه کرد.
به جز گروه‌های کالایی ABS و پلی‌اتیلن فرفتالات و چند گرید PP شیمیایی که باهم رقابت داشتند اکثر گروه‌های کالای به مچینگ رفتند و یا خط خوردند.
در تالار صادراتی هم بیش از 103 هزار تن محصولات پالایشگاهی و صنعتی عرضه شدند که 87 هزار تن آن معامله شد. در این بخش نیز حجم معاملات نسبت به هفته پیش 25 درصد کاهش داشت. در این بین بیشترین حجم معامله و تقاضا مربوط به قیر 60-70 بود.
به نظر می رسد روند نزولی دلار و انتظار کاهش بیشتر با توجه به سیگنال‌های مثبت مذاکرات باعث کم رونقی تالارهای کالایی بورس کشور شده است.

کد خبر 432630

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =