سکه گرمی یک میلیون، حباب ۷۰۰ هزار تومان

قیمت سکه یک گرمی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و  حباب آن ۷۰۰ هزار تومان است.

صدای بورسمحبوبه قرمزچشمه؛ آیت محمد ولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به کاهش قیمت دلار در گفت‌وگو با صدای بورس اظهار کرد:  ۳ عامل تاثیر گذار بر قیمت طلا و سکه قیمت جهانی طلا، تحولات نرخ ارز و تقاضا است.  قیمت دلار امروز در مرز ۲۰ هزار تومان قرار دارد و این کاهش قیمت دلار ریزش قیمت طلا و سکه را برای امروز در پی داشت.

قیمت طلا و سکه چند؟

وی در ارتباط با قیمت طلا و سکه امروز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت۱۴۰۰ افزود: قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۳۹ هزار تومان، قیمت سکه امامی (طرح جدید) امروز ۹ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۹ میلیون ۱۰۰ هزار تومان، نیم سکه  ۵ میلیون هزار تومان، ربع سکه با ۳ میلیون  معامله شد

بیشترین حباب در سکه یک گرمی 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: قیمت سکه یک گرمی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و  حباب آن ۷۰۰ هزار تومان است.


بیشتر بخوانید:

مجلس چرا تفحص از فولادی‌ها را دنبال نکرد؟
۳ صنعتی که بازار سرمایه را نجات  می‌دهد


وی با تاثیر قیمت جهانی بر بازار طلا در کشور بیان کرد: هر انس طلای جهانی امروز ۱۷۷۶ تومان است و به نظر می‌رسد داد و ستد اقتصادی دنیا رو به آرامش است و ایران نیز مستثنی از این ماجرا نیست.

چرا سکه بیشتر از طلا ارزان شد؟

محمد ولی در پاسخ به این پرسش که آیا معاملات طلا و سکه در بازار انجام می‌شود، بیان کرد:  فعالیت اتحادیه طلا و جواهر در حال حاضر ممنوع است اما به شکل مجازی و جسته گریخته هچنان در حال انجام است.   

وی در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت سکه بیشتر از طلا کاهشی شده، بیان کرد: شرایط سکه با وضعیت طلا فرق دارد. میزان تقاضا بر قیمت سکه تاثیر گذار است. تقاضا برای سکه گرمی بیشتر است و به این دلیل حباب بیشتری دارد.  

کد خبر 432568

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =