راه‌اندازی دفتر معماری سازمانی در بیمه حافظ

به توجه به انجام موفق پروژه مدیریت فرایندهای کسب و کار در خصوص فرایندهای اصلی، مدیریت و پشتیبانی تصمیم به راه اندازی و استقرار دفتر معماری سازمانی اتخاذ شد.

به گزارش صدای بورس، هادی اکرمی، مشاور معماری سازمانی بیمه حافظ با بیان اینکه معماری سازمانی رویکردی است یکپارچه و جامع که جنبه ها و عناصر مختلف یک سازمان را با نگاه مهندسی تفکیک و تحلیل می‌کند،گفت: مجموعه مستندات، مدل‌ها، استانداردها و اقدامات اجرایی برای تحول از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب با محوریت فناوری اطلاعات است که در قالب یک چرخه تکرارپذیر اجرا شده و به صورت مداوم توسعه و به روزرسانی می شود.

 در همین راستا و با عنایت به انجام موفق پروژه مدیریت فرایندهای کسب و کار در سال ۱۳۹۹ در خصوص فرایندهای اصلی، مدیریت و پشتیبانی شرکت بیمه حافظ، به منظور بهره گیری حداکثری و اجرایی نمودن هرچه بیشتر طراحی های صورت گرفته در قالب شناسنامه فرایندها و شناسنامه مشاغل، تصمیم به راه اندازی و استقرار دفتر معماری سازمانی اتخاذ شد.


بیشتر بخوانید:

رسوایی لابیگری


محورهای کلیدی فعالیت این دفتر عبارتند از:

۱. برنامه ریزی راهبردی و عملیاتی برای واحدهای شرکت

۲. پایش، کنترل و نظارت بر اجرای برنامه های راهبردی، عملیاتی، پروژه ها و اقدامات جاری واحدها

۳. طراحی و برآورد شاخص های کلیدی عملکرد جهت ارزیابی عملکرد واحدها در راستای برنامه های تدوین شده

۴. حصول اطمینان از مشارکت و تفکیک نقشها میان واحدهای ذینفع در برنامه های راهبردی و پروژه ها

۵. حصول اطمینان از اعتبار و بروز بودن نقشه های فرایندی (شناسنامه فرایندها، آیین نامه ها و دستورالعمل‌های مربوط به هر فرایند، اطلاعات مورد پردازش و سامانه های نرم‌افزاری به‌کار گرفته شده در هر فرایند و ...)

۶. طراحی و برآورد شاخص های عملکردی فرایندها جهت ارزیابی عملکرد واحدهای دارای نقش در فرایندها

۷. حصول اطمینان از اعتبار و بروز بودن نقشه ساختاری (ساختار سازمانی کلان و تفصیلی، شناسنامه مشاغل و ...)

۸. حصول اطمینان از اعتبار و کفایت نقشه تجهیزات و زیرساختهای فناوری اطلاعات

۹. گزارش دهی به مدیریت ارشد در خصوص کلیه موارد فوق الذکر

منبع: روابط عمومی بیمه حافظ

کد خبر 432465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =