۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
دلار پرواز کرد

شاخص دلار بهترین رکورد در دوماهه  اخیر را به ثبت رساند و صعود کرد.

به گزارش صدای بورس، در خبری خوب برای اقتصاد آمریکا به ویژه در زمانی که نرخ تورم وضعیت نگران کننده ای دارد، شمار متقاضیان دریافت مزایای بیکاری این کشور تا نیمه نخست ماه آوریل با ۷۷ هزار نفر کاهش نسبت به ماه قبل به ۵۴۷ هزار نفر رسید که این رقم، پایین ترین رقم ثبت شده طی ۱۱ ماه اخیر تاکنون محسوب می شود. طبق اعلام وزارت کار آمریکا، بیشترین میزان کاهش در تقاضای دریافت مزایای بیکاری مربوط به ایالت های نیویورک، فلوریدا، جورجیا و تگزاس بوده است. 

بانک مرکزی اروپا در نشست ماه آوریل خود همان طور که انتظار می رفت اعلام کرد نرخ بهره را بدون تغییر در محدوده فعلی حفظ خواهد کرد. نرخ بهره منفی ۰.۲۵ درصدی فعلی در سطح منطقه یورو، پایین ترین نرخ بهره ثبت شده از زمان تشکیل این منطقه پولی به شمار می رود و بانک مرکزی علاوه بر حفظ این نرخ، از قصد خود برای ادامه برنامه عظیم خرید اوراق قرضه خبر داده که تا مارس ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت و اعتبار تخصیص یافته به آن هم چیزی در حدود ۱.۸ تریلیون یورو است. 


بیشتر بخوانید:

افزایش ۱۰۰ درصدی مالیات خریداران سکه


شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۷۵ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۲۷۵ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۵ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۳۸ درصد افزایش به ۱۰۹.۳۰۶ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۲۹۷ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۸۴ یوان چین اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۹۴ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۸۱ دلار مبادله شد. یورو ۰.۸۶ درصد پایین رفت و با ورود به کانال ۱.۲۰ به ۱.۲۰۲ دلار رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 432355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    1 0
    ب کجا پرواز کرد مگه دلار هم پرواز میکنه.مرگ بر دلال دلار

    پاسخ سایت: وقت بخیر، منظور قیمت جهانی دلار بود