۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
چشم بازار طلا به وین

از طرفی در 3 هفته گذشته کاهش را به دلیل تعطیلی‌ها تجربه کردیم دراگر در هفته آینده باردیگر واحدهای صنفی بازگشایی شود بی شک قمت‌ها تغیر می‌کند.

محمد کشتی آرای، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با صدای بورس:
با توجه به اوضاع اقتصادی و برابری ارزها، تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌ها بر افزایش قیمت انس جهانی بود البته این اتفاق در چند هفته گذشته رخ داده و انس جهانی سیر صعودی داشته است.
هر انس طلا با 13 دلار کاهش همراه بود و به هزار 746 دلار رسید؛ قیمت انواع سکه با توجه به انس جهانی و قیمت ارز که امروز هم کاهش داشت بار دیگر باعث ایجاد حبابی شد بر خلاف روزهای گذشته که حباب سکه کاهش یافت چهارشنبه بار دیگر افزایش داشت.
سکه طرح قدیم به 9 میلیون و900 هزار تومان، سکه طرح جدید به 10 میلیون و 555 هزار تومان، نیم سکه به 5‌میلیون و 500هزار تومان، ربع سکه به 3 میلیون و 600 هزار و سکه های یک گرمی به 2 میلیون تومان رسیده است.
قیمت هر مثقال طلای آب‌شده به 4 میلیون و315 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 996 هزار تومان مبنای معاملات طلابوده است.
هر گرم طلای 20 عیار یک میلیون و 107 هزار، هر گرم طلای 21 عیار یک میلیون و 162 هزار تومان، هر گرم طلای 22 عیار یک میلیون و 217 هزار تومان، هر گرم طلای 24 عیار یک میلیون و 328 هزار تومان معامله شد.
پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده با توجه به جلساتی که در وین در حال برکزاری است اگر پیشرفت مثبتی داشته باشد تاثیر آن بر قیمت ارز طبیعی است.
از طرفی در 3 هفته گذشته کاهش را به دلیل تعطیلی‌ها تجربه کردیم دراگر در هفته آینده باردیگر واحدهای صنفی بازگشایی شود بی شک قمت‌ها تغیر می‌کند.
اگر قیمت ارز کاهش یابد می‌تواند بر قیمت طلا و سکه تاثیر گذارد البته قیمت انس جهانی برخلاف چند هفته گذشته که نزولی بود مجدد سیر صعودی به خود گرفته بنابراین دو عامل قیمت جهانی و قیمت ارز نمایانگر آن است که هفته آینده قیمت‌های دیگر را می‌بینیم.

کد خبر 432341

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =