۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
قیمت جهانی نفت در ۱۴۰۰/۲/۱۰

امروز دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۳۱ سنت معادل ۰.۴۵ درصد کاهش به ۶۸ دلار و ۲۵ سنت رسید.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۴۵ درصد کاهش به ۶۸ دلار و ۲۵ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن هم امروز با ۳۴ سنت معادل ۰.۵۲ درصد کاهش به ۶۴ دلار و ۶۷ سنت رسید.

بر اساس این گزارش،  قیمت نفت که در جلسات گذشته و به دنبال انتشار خبرهای مثبت در مورد ترمیم اقتصادی و رشد تقاضا برای مصرف سوخت در فصل تابستان به بالاترین رقم در طی ۶ هفته گذشته رسیده بود، روز جمعه شاهد کاهش بود. نگرانی ها از محدودیت های گسترده در هند و برزیل به دلیل شیوع کرونا در افت قیمت ها موثر بود.

نفت برنت و نفت نفت خام آمریکا در مسیر ثبت رشد حدودا ۸ و ۱۰ درصدی در ماه آوریل قرار دارند. این پنجمین افزایش ماهانه قیمت نفت طی ۶ ماه گذشته است. تقاضای جهانی نفت تحت تاثیر اقدامات محرک اقتصادی تقریبا به سطح قبل از شیوع کرونا بازگشته است. این در حالی است که کاهش تولید اوپک و متحدانش سبب شده تا از میزان مازاد عرضه نفت کاسته شود.


بیشتر بخوانید:

خطر فروش از بین نرفته است


سوخت در حال نزدیک شدن به سطح فروش تابستان گذشته است. تعطیلات روز کارگر در چین نیز به افزایش تقاضا در چین کمک خواهد کرد.

چند شهر آمریکا در حال خروج از قرنطینه هستند و انتظار می رود همزمان با شروع فصل سفرهای تابستانی میزان مصرف بنزین در این شهرها افزایش یابد. در انگلیس نیز میزان فروش

افزایش تعداد واکسینه شدگان در کشورهای مختلف نیز در حال افزایش میزان سفر و تقویت تقاضا برای سوخت است.

منبع: تسنیم

کد خبر 432315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =