استراتژی سرمایه‌گذاری در بازار

با توجه به اینکه قیمت فعلی دلار در محدوده ۲۴.۰۰۰ تومان است و در شرایط موجود امکان کاهش قابل توجه آن وجود ندارد، همچنین نرخ‌های جهانی رو به‌رشد کامودیتی‌ها و پس از بررسی سودآوری وp/e فوروارد شرکت‌های پذیرفته شده، مدیران سرمایه‌گذاری شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری هدف حافظ به این جمع‌بندی رسیده‌اند که سبد سهام مناسب با وضعیت فعلی بازار می‌تواند شامل ۸۰ درصد سهام شرکت‌هایی باشد که p/e فوروارد آن‌ها در محدوده ۵ واحد و یا کمتر باشد.

 با توجه به محاسبات انجام شده تعداد قابل توجهی سهام از صنایع مختلفی در بازار سرمایه وجود دارد که شرایط ذکر شده را دارا هستند. بنابراین در بحث تنوع‌بخشی به سبد سهام سرمایه‌گذاران، با بهره‌مندی از تخصص و تجربه متخصصان این حوزه می‌توان استراتژی فوق را پیاده‌سازی کرد. همچنین سرمایه‌گذاران می‌توانند با شناسایی شرکت‌های رشدی، ۲۰ درصد از سبد سهام خود را به این شرکت‌ها اختصاص دهند.
جهت کنترل ریسک به سرمایه‌گذاران خرد توصیه می‌شود، وزن هر سهم در سبد آن‌ها بیش از ۲۰ درصد نباشد و سرمایه‌گذاری در هر صنعت از مرز ۳۰ درصد عبور نکند. با  توجه به موارد ذکر شده و رعایت آن دستیابی به بازدهی ۳۰ درصدی در سال جاری محتمل و قابل دستیابی است. مدیریت شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری هدف حافظ اعتقاد دارد این بازدهی با داشتن استراتژی مناسب و کنترل سطح ریسک قابل دستیابی است که این موضوعات به‌طور تخصصی در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مدیریت می‌شوند.

عیسی نوروزیان، مدیر سرمایه‌گذاری مشاور سرمایه‌گذاری هدف حافظ
منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۳۹۷

کد خبر 432285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =