۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱
سبزی بورس ادامه دارد؟

خواسته یا نا خواسته افرادی زیادی به بازار سرمایه دعوت شده‌اند اما با توجه به شرایط موجود و از فرصت ایجاد شده به خوبی استفاده نشد بازار سرمایه دچار بحران شد.

شهرام عجمی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با صدای بورس:
در دو روزی که گذشت بازار سرمایه تحرکاتی را به خود دید و این تحرکات شاخص مثبت را همراه داشت، موضوع ناشی از فعالیت فعالین بازار سرمایه در چند روز گذشته بود.
نامه‌نگاری و صحبت‌های که فعالین با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اقتصادی مجلس، ریس کل بانک مرکزی و همچنین مدیران سازمان بورس صورت گرفت تحرکاتی را در بازار دیدیم.
نقدینگی و ورود آن صعود را ادامه دار می‌کند، مباحث خوبی روز گذشته در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شد که امید است در جلسه هفته آینده سران 3 قوا نتیجه دهد.
بازار از مرحله گفتار درمانی عبور کرده و صحبت‌های که به عمل منجر نمی‌شود دردی از بازار دوا نمی‌کند.
خواسته یا نا خواسته افرادی زیادی به بازار سرمایه دعوت شده‌اند اما با توجه به شرایط موجود و از فرصت ایجاد شده به خوبی استفاده نشد بازار سرمایه دچار بحران شد.
بازار سرمایه باید بازاری فرا جناحی است تغیر دولت‌ها نباید تاثیر چندانی بر بازار سرمایه داشته باشد.
نکته مهم برنامه دولت‌ها برای بازار سرمایه است امروز با جامعه 50 میلیون نفری سهامداران سهام عدالت روبه‌رو هستیم هر دولتی که روی کار می‌آید باید برای آن برنامه داشته باشد.
با توجه به نامه فعالین بازار حتی اگر 50 درصد ان پیشنهادها اجرای شود بازار از حالت فعلی خارج می‌شود و به مرحله ثبات می‌رسد.
امروز نرخ‌های جهانی و فروش شرکت‌های حاضر در بازار امید بخش است کل این ارقام صعودی بوده و می‌تواند به ثبات بازار سرمایه کمک کند کسب بازده برای سرمایه‌گذاران در صورتی که دیده بلند مدت داشته باشند.
امید است با توجه به گذر زمان ریسک‌های تحمیل شده بر بازار سرمایه مرتفع شود ریسک‌های مثل برجام، کم شدن تحریم‌ها و برنامه‌های که داخل بازار باید انجام شود.
با وجود ورود مجلس، ریاست سازمان هم سعی دارد بازار را از این حالت خارج کند تا به ثباتی برسد و به نظر می‌رسد در جلسه هفته آینده خبرهای خوبی را می‌شنویم.

کد خبر 432267

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =