باید صدای کارگر را به گوش مسئولان برسانیم

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور گفت: باید تا روز ۱۱ اردیبهشت، صدای مطالبه‌گری خود را به گوش مسئولان برسانیم.

به گزارش صدای بورس، حسین حبیبی، عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، با تاکید بر ضرورت «مطالبه‌گری» کارگران، گفت: بایستی از امروز تا ۱۱ اردیبهشت (روز جهانی کارگر) مطالبات‌مان را به گوش مسئولان برسانیم.

وی مطالبات کارگران را در شش محور اصلی دسته‌بندی کرد و گفت: اولین و مهم‌ترین مطالبه، «امنیت شغلی» است؛ باید مهم‌ترین خواسته‌ی ما احیای قراردادهای کار دائم باشد. فقدان امنیت شغلی، همه وجوه اشتغال ما کارگران از حق تشکل‌یابی گرفته تا چانه‌زنی برای دستمزد را تحت‌الشعاع قرار داده است و به همین دلیل است که معتقدم «امنیت شغلی» مهم‌ترین مطالبه کارگران ایران است.

وی  دومین مطالبه مهم  کارگران را محو شرکت‌های پیمانکاری و تامین نیرو خواند و گفت:دلالان نیروی انسانی و شرکت‌هایی که کارشان خرید و فروش کارگر است باید از عرصه روابط کار محو شوند.


بیشتر بخوانید:

قیمت گوشی موبایل فرو ریخت + جدول قیمت


حبیبی ادامه داد:  «دستمزد شایسته» که تأمین‌کننده‌ی نیازهای یک خانوار متوسط باشد، تشکل مستقل کارگری بدون دخالت دولت و کارفرما، بازگرداندن استقلالِ سازمان تامین اجتماعی و اداره آن به دست کارگران و کارفرمایان و حق اعتراض و تجمع براساس اصل ۲۷ قانون اساسی، دیگر مطالباتی‌ست که در روز کارگر باید پیگیری کنیم.

 دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران در پایان با تاکید بر اینکه وفق ماده ۶۳ قانون کار، «روز کارگر» تعطیل رسمی‌ست و کارگران باید این «حق قانونی» خود را به یاد داشته باشند، اهمیت اتحاد و همدلی کارگران را یادآور شد.

منبع: تسنیم

کد خبر 432258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =