طنازی کاربران برای مصوبات دهقان دهنوی

رئیس سازمان بورس گفت: خرید سهام در بازار سرمایه کشور به عنوان یکی از مصادیق برای دریافت اقامت سرمایه‌گذاران خارجی افزوده شد.

 صدای بورس- محبوبه قرمزچشمه؛ سخنی به نقل از رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر اینکه با خرید سهام در ایران می توانید ۵ سال اقامت ایران را دریافت کنید، منتشر شده  که  این سخن سوژه طنز کاربران فضای مجازی شده است. اصل خبر مربوط به  بند سوم مصوبه ۱۰ بندی  امروز سازمان بورس و اوراق بهادار است که بر اساس آن  خرید سهام در بازار سرمایه کشور به عنوان یکی از مصادیق برای دریافت اقامت سرمایه‌گذاران خارجی افزوده شد.

منظور از این مصوبه این نیست که فقط با خرید سهام اقامت به هر درخواست کننده ای اعطا شود، این سخن کلی است و  در ارتباط با کم و کیف میزان سهام خریداری شده برای دریافت اقامت ایران،  ابهام وجود دارد.

پیش تر  شرایط سخت اقامت در ایران در تیر ۹۸ مورد بازنگری قرار گرفت و  هیات دولت با تصویب یک  آیین نامه شرایط اخذ اقامت ایران را ساده تر کرد و  رقم ۲۵۰ هزار یورو را برای اقامت ۵ ساله در ایران تصویب کرد. امروز که خرید سهام در بازار سرمایه کشور به عنوان یکی از مصادیق برای دریافت اقامت سرمایه‌گذاران خارجی افزوده شد عکس العمل کاربران فضای مجازی را در پی داشته است. 

تا سال ۹۸ به شش دسته از افراد اقامت داده می‌شد که عبارتند از :

۱) دارای ۵ سال سابقه اقامت قانونی متوالی یا متناوب در ایران بوده و به هنگام تقاضا به سن ۱۸ سال تمام رسیده باشد.

۲) دارای دو سال سابقه اقامت قانونی متوالی یا متناوب در ایران بوده و مقام عالی علمی یا شغل یا تخصص او در امور تولیدی و عمرانی به تأیید مقامات صلاحیتدار مملکتی رسیده باشد.

۳) دارای دو سال سابقه اقامت قانونی متوالی یا متناوب در ایران بوده و خدمات شایسته و ارزنده او به امور عام المنفعه در ایران به تأیید مقامات صلاحیت‌دار مملکتی رسیده باشد.

۴) دارای دو سال سابقه اقامت قانونی متوالی یا متناوب در ایران بوده و در امور تولیدی و عمرانی ایران که مورد تأیید مقامات صلاحیتدار ایران باشد سرمایه گذاری کرده باشد.

۵) دارای دو سال سابقه اقامت قانونی متوالی یا متناوب در ایران بوده و درآمد شخصی یا حقوق یا مستمری بازنشستگی او به تأیید یکی از بانک‌های مجاز ایران رسیده باشد.

۶) دارای زن و فرزند ایرانی باشد.

کد خبر 432221

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =