تسهیلات ویژه اسنپ برای افراد دارای اوتیسم

اسنپ با همکاری «انجمن اوتیسم ایران» تسهیلات ویژه‌ای برای حمل‌ونقل و مشاوره‌ آنلاین پزشکی افراد دارای اوتیسم در نظر گرفته است.

به گزارش صدای بورس، در ماه آگاهی‌بخشی درباره‌ اوتیسم، اسنپ ۲۰درصد تخفیف ویژه‌ درخواست خودرو (تا سقف ۶ هزار تومان) برای ۱۰۰ سفر در اختیار افراد دارای اوتیسم و خانواده‌های آن‌ها قرار داده است، تا بتوانند راحت‌تر تردد کنند. این کد که تا پایان شهریور ۱۴۰۰ اعتبار دارد، در اختیار افرادی که توسط انجمن اوتیسم به اسنپ معرفی می‌شوند قرار می‌گیرد. همچنین ۳۵ هزار تومان تخفیف مشاوره‌ی آنلاین پزشکی و روانشناسی هم توسط اسنپ‌دکتر برای این افراد در نظر گرفته شده است.

آشنایی با اوتیسم

اوتیسم یک اختلال عصبی رشدی است که بر نحوه‌ تعامل فرد با دیگران و یادگیری او تاثیر دارد. این اختلال که در سال‌های اولیه‌ رشد نمایان می‌شود فرد را در تعاملات اجتماعی خود دچار مشکلاتی می‌کند. دنیای افراد دارای اوتیسم با دنیای دیگران متفاوت است و برخی از آن‌ها نسبت به صدا، نور و بو حساس هستند و تغییرات در این عوامل می‌تواند برای آن‌ها آزاردهنده باشد. با وجود اینکه اوتیسم درمان قطعی ندارد، اما شناخت علائم اولیه‌ این اختلال می‌تواند بر کیفیت زندگی کودکان در سال‌های آینده تاثیرگذار باشد. به همین دلیل، اطلاع‌رسانی درباره این اختلال اهمیت زیادی دارد.


بیشتر بخوانید:

احقاق حقوق مالباختگان رمزارزها ناممکن است


یک قدم برای درک این دنیای متفاوت

حمل‌ونقل یکی از چالش‌های اساسی افراد دارای اوتیسم است؛ بسیاری از این کودکان نمی‌توانند از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند و برخی از بزرگسالان دارای اوتیسم نمی‌توانند رانندگی کنند. اسنپ به عنوان اولین حامی حمل‌ونقل اوتیسم از دو سال پیش اقداماتی را برای فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی جامعه درباره این اختلال آغاز کرده است. کمپین «دنیای متفاوت من» اولین اقدام در مسیر این آگاهی‌بخشی بود که امسال هم همزمان با ماه اطلاع‌رسانی جهانی درباره‌ اوتیسم ادامه دارد. روابط عمومی اسنپ در این باره گفت: «اسنپ به عنوان سامانه‌ حمل‌ونقل دوستدار اوتیسم در ایران تلاش دارد با اطلاع‌رسانی گسترده درباره‌ این اختلال کاربران خود را یک قدم به شناخت دنیای متفاوت این افراد نزدیک‌تر کند. مسئولیت اجتماعی ماست که برای دسترسی همه‌ افراد جامعه به حمل‌ونقل مناسب تلاش کنیم و تخفیف ویژه‌ افراد دارای اوتیسم یک گام کوچک در این مسیر است.»

همان‌طور که اشاره شد تعامل برقرار کردن با دیگران می‌تواند برای افراد دارای اوتیسم دشوار باشد. اسنپ‌دکتر نیز با ارائه تخفیف ویژه‌ مشاوره پزشکی و روانشناسی تلاش دارد افراد دارای اوتیسم را در مسیر کسب توانایی‌ها و مهارت‌هایشان حمایت کند. همچنین این تخفیف در دوران کرونا گامی در جهت تسهیل دسترسی به خدمات پزشکی این افراد در روزهای قرنطینه است. اسنپ علاوه بر اختصاص تخفیف ویژه برای افراد دارای اوتیسم با استفاده از شبکه‌های اجتماعی خود تلاش می‌کند تا کاربران مسافر و راننده را با دنیای متفاوت افراد دارای اوتیسم آشنا کند و روش‌های تعامل مناسب را در برخورد با این افراد به کاربرانش آموزش دهد.

کد خبر 432220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =