لحظه به لحظه با بازار ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

در بازار سرمایه امروز به نظر می‌رسد صف‌های فروش همنچنان پابرجا باشند و شاخص با روند نزولی آغاز به کار کند.

به گزارش صدای بورس در پیش‌گشایش امروز ۷ اردیبشهت ماه ۱۴۰۰ عمده نمادها در صف فروش قفل هستند. «کویر»، «قثابت» و «کاذر» در صدر جدول عرضه در بازار سرمایه امروز هستند.

نمادهای معاملاتی «پارند» و «سدشت» در صدر پرمتقاضاترین نمادها در بازار امروز هستند.

ساعت ۱۰:۰۰

شاخص کل امروز تحت تاثیر شاخص‌سازان بزرگ بازار در مدار یک میلیون و ۱۹۴ هزار واحد قرار گرفت و هشت هزار واحد مثبت را دقایق ابتدایی بازار به ثبت رساند. فملی، فولاد، شستا و شتران از نمادهای مثبت و صعودی بازار امروز هستند.

فملی تحت تاثیر افزایش قیمت مس امروز هم مثبت شروع شد و باید دید که با همین روند ادامه می‌دهد؟ به عقیده برخی از کارشناسان در حال حاضر «فملی» کم ریسک و جذاب برای سرمایه‌گذاری است. قیمت مس نسبت به دیروز شش درصد تغییر مثبت داشته و افزایشی شده است.

از طرفی دیگر افزایش قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی نمادهای فولادی امروز مثبت شروع به کار کردند، گرچه برخی از کارشناسان ریزش یکباره فولاد را محتمل می‌دانند.

با وجود کاهش نرخ ارز در روزهای گذشته اما بسیاری از نمادها بی‌توجه به این اتفاق به کار خود ادامه دادند و تحت‌تاثیر افزایش قیمت کامودیتی‌ها تحرکات صعودی دارند.

ساعت ۱۲:۳۰

حال و هوای امروز شاخص بهاری بود و با رشد حدود ۱۶ هزار واحدی که البته کاهش روزهای قبل را تا حدی جبران کرد، مرهمی بر دل سهامداران شد. با این اوصاف شاخص کل به رقم یک میلیون و ۲۰۲ هزار واحد رسید. شاخص‌ کل هم‌وزن نیز همانند شاخص کل، با رشدی ۰.۰۴ درصدی، با ۱۶۹  واحد افزایش، در کانال ۴۲۷ هزار و ۴۵۱ واحدی  به کار خود پایان داد.

تعداد معاملات امروز بازار سهام با ۴۷۳  هزار معامله به حجم ۵ میلیارد و ۸۱۹  میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات در بازار امروز ۴۲ هزار و ۶۳۸ میلیارد ریال بود.

نمادهای «شستا»، «فولاد»،‌ «فملی»‌، «وغدیر و «فخوز» از تاثیرگذاران مثبت بر شاخص امروز بودند و نمادهای «خودرو»،‌ «فملی»، «برکت»، «شستا» و «خساپا» نمادهای پرتراکنش امروز بازار سهام بودند.

کد خبر 432171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =