۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳
بورس های اروپایی سبزپوش شدند

بیشتر شاخص های مهم اروپایی و آمریکایی صعود کردند.

به گزارش صدای بورس، آمارهای منتشرشده از درآمد سه ماهه نخست شرکت های بزرگ بورسی نشان می دهد که اگرچه این درآمدها نسبت به سال قبل بهبود محسوسی داشته اما کماکان نسبت به چیزی که قبل از امسال انتظارش می رفت فاصله زیادی باقی مانده است.

در نتیجه شیوع موج جدید همه گیری، کماکان بیشتر کشورها تا بازگشت به زندگی عادی فاصله زیادی دارند. احتمالا کار تکمیل واکسیناسیون عمومی در بخش قابل توجهی از جهان امسال به پایان نخواهد رسید و به سال آینده کشیده می شود. 

بورس آمریکا

در وال استریت بیشتر شاخص ها صعودی بودند؛ تا جایی که دو شاخص از سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۰۸ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۴ هزار و ۱۴.۶۵ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۱۴ درصد صعود تا سطح ۴۱۸۶.۱۱ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۷۳ درصد افزایش در سطح ۱۴ هزار و ۱۱۹.۶۶ واحدی بسته شد.


بیشتر بخوانید:

دیگر نگران پایین آمدن قیمت سهام خود نباشید


بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افزایش ۰.۳۶ درصدی تا سطح ۲۹ هزار و ۱۲۶.۲۳ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۰.۴۳ درصد پایین رفت و در سطح ۲۸ هزار و ۹۵۲.۵۳ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" ریزش ۱.۱۳ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۵۰۷۷.۲۴ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۲۱ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۷۰۴۵.۵۶ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۳۵ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۶۹۶۳.۱۲ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۰.۱۱ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۲۹۶.۳۴ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با پیشروی ۰.۲۸ درصدی در سطح ۶۲۷۵.۵۲ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۹۷ درصد بالا رفت و به ۸۷۰۱.۹۰ واحد رسید.

منبع:‌ ایسنا

کد خبر 432168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =