افزایش سرمایه پارس دارو تصویب شد

در مجمع عمومی فوق العاده شرکت داروسازی پارس دارو، افزایش سرمایه ۸۱درصدی این شرکت، از طریق سلب حق تقدم از سهامداران فعلی و فروش سهام فوق بصورت عرضۀ عمومی و تخصیص سهام جایزه از محل صرف سهام ایجاد شده به تصویب رسید.

به گزارش صدای بورس، مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت داروسازی پارس دارو روز یکشنبه ۵ اردیبهشت با حضور ۷۵.۵۶ درصد نمایندگان و صاحبان سهام و همچنین حسابرس و بازرس قانونی شرکت و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار در سالن کنفرانس مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه که به دلیل شرایط کرونایی با رعایت کامل شیوه‌نامه های بهداشتی برگزار شد و امکان حضور سهامداران به صورت آنلاین در آن تدارک دیده شده بود، دکتر محسن صفاجو به‌عنوان رئیس مجمع، آقای فرشاد ملک‌وند فرد و آقای حسین فراهانی به‌عنوان ناظران و دکتر امیر گرمابدری به عنوان دبیر مجمع فوق‌العاده انتخاب شدند و سپس دکتر صفاجو رئیس مجمع پس از تایید رسمیت جلسه، دستور مجمع را اتخاذ تصمیم در خصوص افزایش سرمایه شرکت و اصلاح ماده ۲ اساسنامه مرتبط با تغییرات موضوع فعالیت اصلی شرکت و همچنین سایر مواردی که در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده است، عنوان کرد.

در ادامه سهیل سهیلی مدیرعامل شرکت پارس دارو، گزارش خود را در خصوص طرح توجیهی افزایش سرمایه ارائه کرد و سپس بازرس قانونی شرکت گزارش طرح توجیهی هیئت مدیره مبنی بر تایید طرح را قرائت نمود.

پس از بحث و بررسی، افزایش سرمایه شرکت از مبلغ از مبلغ ۵۲۵ میلیارد ریال به مبلغ ۹۵۰ میلیارد ریال از محل آورده نقدی سهامداران با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی به مبلغ ۴۲۵ میلیارد ریال را تصویب و مقرر نمود تعداد ۹ میلیون و ۴۴۴ هزار و ۴۴۴ برگ سهم به بهای هر برگ ۴۵ هزار ریال، با سلب حق تقدم از کلیه سهامداران فعلی پذیره نویسی و عرضه عمومی شود.


بیشتر بخوانید:

با سازوکار جدید، کیفیت افشای اطلاعات تغییر خاصی نمی‌کند


همچنین مجمع مقرر نمود از مابه التفاوت بهای سهم عرضه شده و ارزش اسمی سهام (صرف سهام) به مبلغ ۴۱۵ میلیارد و ۵۵۵ میلیون و ۵۸۰ هزار ریال سهام ۱۰۰۰ ریالی صادر و به صاحبان سهام قبلی به نسبت سهام در تملک آن ها در تاریخ مجمع عمومی فوق العاده ، سهام جایزه تعلق گیرد.

لازم به ذکر است که در گزارش توجیهی هیئت مدیره، تامین سرمایه در گردش و خرید مواد اولیه، کاهش هزینه‌های مالی و افزایش سود آوری و بهبود نسبت مالکانه به عنوان مهترین دلایل پیشنهاد این افزایش سرمایه عنوان شده بود.

همچنین در این مجمع اصلاح ماده ۲ اساسنامه مرتبط با تغییرات موضوع فعالیت اصلی شرکت به تصویب رسید که بر این اساس تولید سافت ژل، مکمل‌های دارویی و غذایی و ورزشی به موضوعات فعالیت اصلی شرکت اضافه شدند.

منبع: روابط عمومی پارس دارو

کد خبر 432110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بابک ش IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    1 0
    سلام، همه سهامداران در بورس فعال نیستند چرا شرکت‌های بورسی موظف به ایجاد پرتال سهم نمی‌شوند تا سهامداران از تعداد سهم خود اطلاع بروز داشته باشند.
  • فرامرز مهجوری IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    1 0
    چرا تعداد سهام سهام داران قدیم تغیر نمی کند