۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
تلاش‌ها نتیجه می‌دهد؟

اگر در 1-2 ماه گذشته به بازار را نگاه کنیم با صف‌های فروش سنگین رو به رو بودیم که ترازهای بسیار اندک به سمت تقاضا و میل به خرید ناچیز باعث شد سمت عرضه بتواند بهتر دیده شود.

احسان حاجی علی اکبر، مدیر عامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری هدف حافظ درگفت‌وگو با صدای بورس:

سازمان در تلاش است با تغییر قوانین کمک به بهبود وضعیت بازار و اتمام روند نزولی کند، مبحثی که پیش آمده الزام در اعلام پیش‌بینی سود شرکت‌هاست.
خاصیت موضوع در این است که گاهی شرکت‌ها باز و بسته شدن نماد خود را با انتشار eps و با تعدیل مثبت و منفی مدیریت می‌کردند و یا بسیاری شرکت‌ها روند افت و رشد سهام شرکت را در بازار با تعدیل مثبت و منفی کنترل می‌کردند.
این اعلام‌ها در برخی موارد به افراد تازه وارد که با نگاه به TSC، نرخ و پیش‌بینی سود اعلامی توسط شرکت‌ها تصمیم به خرید و فروش می‌گرفتند بسیار سطحی بود.
به نظر می‌رسد در چند وقت گذشته سرمایه‌گذاران به دلیل آن که از خدمات شرکت‌های سبدگردان و شرکت‌های مشاوره سرمایه‌گذاری استفاده بیشتر و مطلوب‌تری داشته باشند و بازار به سمت حرفه‌ای شدن پیش رفته لزوم انتشار eps بیشتر احساس می‌شود.
اعلام پیش‌بینی نرخ سود سالیانه شرکت‌ها اگر به صورت اختیاری باشد گزینه مطلوب‌تری است.
اگر در 1-2 ماه گذشته به بازار را نگاه کنیم با صف‌های فروش سنگین رو به رو بودیم که ترازهای بسیار اندک به سمت تقاضا و میل به خرید ناچیز باعث شد سمت عرضه بتواند بهتر دیده شود.
به نظر می‌رسد که مشکل اصلی در بازار سمت تقاضا است و هر تصمیم جدید که قرار است گرفته شود صرفا باید مختص به این سمت و تحریک کننده آن باشد.
دو ظرفیت پیش رو داریم، اولی صندوق‌های FIX INCOME که نظارت بر آنها را خود سازمان بر عهده دارد و دومی مجامع پیش رو که در 2-3 ماه آینده اتفاق می‌افتد.
امیدواریم آخرین تصمیم سازمان مبنی بر افزایش سقف پرتفوی سهامی صندوق‌های FIX INCOME که قبل از عید گرفته شد در 1-2 ماه آینده بتواند بار دیگر سمت تقاضای بازار را بهبود ببخشد.
اگر قانون جدیدی وضع شود و بخش قابل توجهی از سود تقسیمی مجامع به عنوان سهام خزانه بتواند صرف خرید سهام خود شرکت شود به نظر می‌رسد این موضوع هم به تغییر وضعیت فعلی بازار کمک قابل توجهی کند

کد خبر 432032

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =