پیشنهاد راهکارهای علمی و عملی به بازار سرمایه

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: از آنجایی که قیمت ها در بازار روند نزولی در پیش گرفته ، فعالان بازار بر آن شدند تا با همفکری و ارائه راهکارهای علمی و عملی، روش هایی را برای تقویت بازار پیشنهاد دهند.

به گزارش صدای بورس، علی اصغر زاده صادق، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به حساسیت های بازار سرمایه، ادامه داد: با توجه به نحوه فعالیت این بازار، هر گونه تصمیم اقتصادی برروند آن تاثیر می گذارد، اگر سران قوه حتی به یکی از ۸ بند ارائه شده توجه کنند قطعا مسیر فعلی بازار سرمایه تغییر می کند.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: به عقیده بنده یکی از مهمترین چالش هایی که بازار با آن دست و پنجه نرم می کند، تعیین نرخ های دستوری است. کنترل دستوری در هر بخش اقتصاد آسیب جدی وارد می کند که ترمیم آن سخت است، متاسفانه این کار در بازار  سرمایه هم رخنه کرده و تقاضای ما نیز عدم قیمت گذاری دستوری به منظور توسعه بازار و اقتصاد است.

اصغر زاده صادق با انتقاد از روند بازار بیان کرد: درست است که باید بازار را به حال خود رها کرد تا در مسیر طبیعی فعال باشد اما این موضوع در شرایط فعلی راهکار نیست چون بورس حالت فرسایشی به خود گرفته و موجب شده تا روزانه صف های فروش سنگینی را شاهد باشیم.


بیشتر بخوانید:

تزریق نقدینگی بدون اعتماد فایده‌ ندارد


وی با بیان اینکه باید طرح های تشویقی در نظر گرفته شود، خاطر نشان کرد: البته ابزارهایی مانند دامنه نوسان نامتقارن شیب نزولی را کاهش داد، اما این راهکار به تنهایی کافی نیست.

این فعال بورسی به یکی از بند های نامه اشاره کرد و گفت: یکی از معضلاتی که نه تنها بازار سرمایه بلکه اقتصادمان نیز با آن درگیر است به روز نبودن قوانین است. از سال ۴۸ که قوانین و مقررات تدوین شدند تا به امروز تغییراتی متناسب با شرایط روز نداشته و به نوعی با مقیاس و معیارهای آن دوره هنوز فعالیت های اقتصادی صورت می گیرد که مشکلات زیادی به همراه دارد.

وی در پایان بیان کرد: بازنگری قوانین یک پروسه زمانبر اما حیاتی است، بنابراین نمی‌توان گفت تاثیر آنی در اقتصاد دارد اما هر زمانی که این کار آغاز شود نوید آینده خوب است.

منبع: سنا

کد خبر 432006

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =