۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
بورس آمریکا زمین خورد

در واکنش به طرح جدید دولت بایدن شاخص های مهم بورس وال استریت ریزش کردند.

به گزارش صدای بورس، برخی گزارشات حاکی از برنامه دولت جو بایدن برای افزایش مالیات بر درآمد ثروتمندان به رقم عجیب ۳۹.۶ درصد است که این رقم دو برابر نرخ مالیاتی فعلی محسوب می شود.

کارشناسان هشدار داده اند رسیدن مالیات بر درآمد افراد دارای بیش از یک میلیون درآمد در سال به نرخ فوق می تواند زمینه ساز دور تازه ای از فرار سرمایه شود به ویژه آن که بسیاری از نقاط جهان با هدف خروج سریع تر از رکود کرونایی، مشوق های جذابی را برای سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته اند.

بورس آمریکا

در وال استریت همه شاخص ها نزولی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایینتری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۸۸ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۳ هزار و ۸۴۳.۰۶ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۹۴ درصد ریزش تا سطح ۴۱۳۸.۹۱ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۷۲ درصد کاهش در سطح ۱۳ هزار و ۸۵۳.۱۸ واحدی بسته شد.


بیشتر بخوانید:

امسال هم از قوت گرفتن ریال خبری نیست


بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۶۲ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۶۹۳۸.۲۴ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۰.۸۲ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۳۲۰.۵۲ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با پیشروی ۰.۹۱ درصدی در سطح ۶۲۶۷.۲۸ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۱.۶۱ درصد بالا رفت و به ۸۶۵۶.۸۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۲.۳۸ درصدی تا سطح ۲۹ هزار و ۱۸۸.۱۷ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۰.۴۷ درصد بالا رفت و در سطح ۲۸ هزار و ۷۵۵.۳۴ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" ریزش ۰.۱۹ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۵۰۸۹.۲۴ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۸۳ درصد صعود و ایستادن در سطح ۷۰۵۵.۴۴ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

منبع:‌ ایسنا

کد خبر 431957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =