کاظم کلبخانی، مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک کوروش در گفتوگو صدای بورس:
ویروس کرونا از سال ۹۸ کل دنیا را درگیر کرد و از آن زمان تا به امروز همه کشورها از جمله ایران در مبارزه ای سخت با این ویروس هستند.
با توجه به اینکه شرایط رفت و آمد و خرید کردن برای مردم دشوار شد، شرایطی استثنایی برای شرکتهای تجارت الکترونیک محور به وجود آمد که باعث شد عملکرد اینترنتی سال ۹۹ این شرکتها نسبت به سال ۹۸ جهش معنی داری داشته باشد.
شرکت اکالا نیز از این شرایط مستثنی نبود و با رشد ۲۰ برابری در فروش و تعداد فاکتورها که حدود ۶۰ هزار فاکتور در روز بود، روبرو شد.
می توان گفت اکالا بعنوان لیدر بازار در حال فعالیت بوده و با سایر رقبا، فاصله چشمگیری دارد.
در حال حاضر بیشتر از ۱۰۰ شرکت هستند که بصورت اینترنتی و سوپرمارکت آنلاین کار میکنند اما اکالا تنها مجموعهای است که کل جغرافیای ایران را پوشش میدهد.
شرکت اکالا نیز از این شرایط مستثنی نبود و با رشد ۲۰ برابری در فروش و تعداد فاکتورها که حدود ۶۰ هزار فاکتور در روز بود، روبرو شد.
نظر شما