۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
قیمت جهانی نفت در ۱۴۰۰/۰۱/۳۱

امروز ۳۱ فروردین ماه قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۶۲ سنت معادل ۰.۹۲ درصد افزایش به ۶۷ دلار و ۶۷ سنت رسید.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۲ سنت معادل ۰.۹۲ درصد افزایش به ۶۷ دلار و ۶۷ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه می با ۵۸ سنت معادل ۰.۹۲ درصد افزایش به ۶۳ دلار و ۹۶ سنت رسید.

بر اساس این گزارش،  در حالی که تضعیف دلار سبب تقویت قیمت مواد خام شده و انتظار می رود حجم ذخایر نفت خام آمریکا کاهش یابد، قیمت نفت روز سه شنبه شاهد رشد بود، اما افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آسیا مانع از رشد بیشتر قیمت ها شد.


بیشتر بخوانید:

کرکره‌های نیمه باز منتظر برخورد باشند


خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند، هنگام افت ارزش دلار پول کمتری بابت خرید هر بشکه نفت می پردازند، زیرا نفت خام به دلار آمریکا ارزش گذاری و معامله می شود. شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی دیروز به پایین ترین رقم ۶ هفته گذشته رسید. این اتفاق پس از آن رخ داد که هفته گذشته سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا کاهش داشت و روز سه شنبه نیز در سطح ۹۱.۰۵۵ باقی ماند.

تحلیلگران موسسه آی ان جی اکونومیکس در یادداشتی نوشتند: «تضعیف دلار همچنان در حال تقویت قیمت مواد خام است... این در حالی است که نگرانی ها از تقاضای ضعیف برای نفت در برخی مناطق جهان همچنان ادامه دارد.»

عامل دیگری که به تقویت قیمت ها کمک کرد، نظرسنجی اولیه از تحلیلگران بود که نشان می داد حجم ذخایر نفت خام و میعانات آمریکا احتمالا در هفته گذشته کاهش یافته است. آمارهای رسمی از میزان ذخایر انرژی آمریکا روز چهارشنبه منتشر می شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 431818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =