کرکره‌های نیمه باز منتظر برخورد باشند

رییس اتاق اصناف تهران اظهار داشت: در همین چند روز محدودیت‌های کرونایی حدود ۶ هزار و ۲۰ بازرسی انجام می‌شود که حدود ۳۶۰ مورد از آنها اخطار گرفتند که برای مثال با کرکره نیمه باز کار می‌کردند، تعدادی نیز که توجه نمی‌کردند به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

به گزارش صدای بورس، قاسم نوده فراهانی، رییس اتاق اصناف تهران در مورد آخرین وضعیت تعطیلی اصناف به علت شیوع موج چهارم کرونا اظهار کرد: امروز ما ۴۰۰ نفر از عزیزان خود را از دست دادیم، این مشکل صرفا با بستن اصناف درست نمی‌شود. اگر قرار بر تعطیلی باشد، اصناف فقط بخشی از مکان‌هایی است که باید کنترل شود، مترو، اتوبوس، بانک‌ها و غیره نیز باید در این مورد کنترل شوند.

وی ادامه داد: حمل و نقل تغییری نکرده و وضعیت مترو و اتوبوس مانند قبل است. اصناف بسته هستند اما در فروشگاه های زنجیره تراکم جمعیت به شدت بالا است.

وی افزود: اگر قرار است از این تعطیلی‌ها نتیجه‌ای بگیریم در گام اول باید همه مردم رعایت کنند و حافظ جان خود باشند. اینطور نیست که به راحتی بگوییم ۴۰۰ نفر فوت کردند؛ ما دو هواپیما انسان از دست داده‌ایم، این اتفاق ممکن است برای هر کدام از ما رخ دهد.

رییس اتاق اصناف تهران در ادامه تصریح کرد: ما در حوزه اصناف طبق مقرراتی که ستاد کرونا تنظیم و ابلاغ می‌کند عمل می‌کنیم. اگر گفتند تعطیلی‌ها ادامه پیدا کند اصناف تعطیل خواهند بود و اگر تصمیم بر بازگشایی و تشدید پروتکل‌ها باشد باز هم می‌پذیریم.


بیشتر بخوانید:

تا ۱۰۰ محاسبه ارزش شرکت به ۸ روش جدید !


وی در پاسخ به سوالی در مورد فعالیت گروه‌های شغلی ۲ ، ۳ و ۴ گفت: ۳۲ گروه شغلی و صنف باز هستند، اگر در شهر دیده می‌شود که مغازه‌ها باز هستند به این علت است که تعداد قابل توجهی از آنها جزو گروه ۱ هستند؛ اما فعالیت اصنافی که جزو گروه‌های شغلی دیگر هستند تخلف محسوب می‌شود. از همین روی اصناف دقت کنند تا با آنها برخورد نشود.

رییس اتاق اصناف تهران خاطرنشان کرد: تشخیص متخصصین در ستاد کرونا این است که برخی گروه‌ها فعالیت کنند و برخی فعالیت نکنند. این تصمیم برای رفاه حال همه شهروندان است که یکی از شهروندان نیز صاحب آن واحد صنفی است.

نوده فراهانی در ادامه افزود: گشت‌های مشترک با بازرسی صمت و بازرسی اصناف صورت می‌گیرد. در همین چند روز محدودیت‌های کرونایی حدود ۶ هزار و ۲۰ بازرسی انجام می‌شود که حدود ۳۶۰ مورد از آنها اخطار گرفتند که برای مثال با کرکره نیمه باز کار می‌کردند، تعدادی نیز که توجه نمی‌کردند به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند. بنابراین برخورد انجام می‌شود اما درخواست من از کسبه این است که منتظر برخورد نباشند و قانون را رعایت کنند.

وی در پاسخ به اینکه بسیاری از واحدهای صنفی متعلق به نهادها و ارگان‌های خاص مشغول به فعالیت هستند بیان کرد: قانون برای همه یکسان است، برای مثال قانون برای کتابفروشی که متعلق به یک نهاد، ارگان و شخص خاص یکسان است. رییس آن نهاد یا ارگان باید تذکر بدهد که قانون را رعایت کنند تا بقیه هم یاد بگیرند. بنابراین با این اصناف متخلف هم برخورد می‌شود و ما به هیچ کسی تعارف نداریم.

منبع: ایلنا

کد خبر 431806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =