۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸
دلار عقب نشینی کرد

دلار در مقابل بیشتر ارزهای مهم دنیا از جمله یورو عقب نشینی کرد.

به گزارش صدای بورس، دلار از ابتدای سال جاری میلادی تحت فشار سنگینی قرار داشته اما انتظار کارشناسان بازار ارز این است که رفته رفته دلار به روزهای اوج خود به ویژه در نیمه دوم سال بازگردد.

بازدهی دلار در دو هفته نخست آوریل بازدهی کمتری از متوسط سالانه خود داشته است با این حال با توجه به افزایش ریسک های موجود بر سر راه اقتصاد جهانی تمایل معامله گران به دارایی های پرریسک کاهش یافته و یک بار دیگر رویکرد احتیاطی بر رفتار آن ها حکمفرما شده است. این مساله در میان مدت به نفع ارزهای امن خواهد بود. 

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۱۰ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۲ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)


بیشتر بخوانید:

بورس را رها کنید


ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۵۵ درصد کاهش به ۱۰۸.۱۱۴ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۲۸۳ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۵۰۹ یوان چین اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۴۴ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۹۸ دلار مبادله شد. یورو ۱.۱۲ درصد بالا رفت و با ورود به کانال ۱.۲۰ به ۱.۲۰۳ دلار رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 431797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =