به گزارش صدای بورس، مجله «فورچون» در آخرین شماره خود این مسائل را در گزارشی ویژه مورد توجه قرار داده و نوشته است: چرا مسئولیتپذیری شرکتها و کسب وکارها بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته است؟ نگاهی به عملکرد شرکتهای بزرگ نشان میدهد که بسیاری از آنها مسئولیتپذیری و پاسخگویی مالی را چندان مورد توجه قرار نمیدهند. به عنوان مثال، غول فست فود جهان، مکدونالد یک دهه تلاش کرد تا با تغییر سیاستها به عملکرد مالی مطلوبی دست پیدا کند اما در همین حال، ارتباط و همبستگی بین کارکنان فراموش شد. در جریان انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا، مجموعهای از شکایتها مطرح شد که میپرسیدند: چه کسی مسئولیت مالی انتشار اطلاعات نادرست سیاسی را به عهده میگیرد؟ در سال ۱۹۸۰، یک پژوهشگر فورچون پرسیده بود، چرا شرکتهای بزرگ بیقانونی میکنند. امروز آمارها نتیجه این پرسش را به تصویر میکشند. تصویری که خوشایند نیست. در سال ۲۰۱۹، مجموع درآمدهای دو بخش بیمارستانها و صنعت دارویی به ۱.۶ تریلیون دلار بالغ شد و در حالی که منتقدان، چگونگی قیمتگذاری کالا و خدمات در این دو بخش را مورد پرسش قرار میدادند، آنها به دفاع از عملکرد خود و مقصر جلوه دادن طرف دیگر پرداختند. نکته مهم این است که همهگیری بیماری کرونا قدرت و توانایی شرکتهای آمریکایی را تا حد زیادی آشکار کرد. شرکتها نمیتوانند از این قدرت سوءاستفاده کنند. آمارها نشان میدهند که در حال حاضر ۷۲ درصد آمریکاییها به کارفرمایان خود اعتماد دارند. همچنین ۵۴ درصد آنها به طور کلی به کسب وکارها اعتماد دارند.
منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۳۹۵
نظر شما