فصل مجامع و امیدواری سرمایه گذاران

احسان خاتونی گفت: پایین بودن قیمت دلار می تواند صدمات زیادی را بر تولید داخلی وارد کند و باعث افزایش واردات شود و از طرفی باعث افزایش تقاضا برای خروج سرمایه خواهد بود.

صدای بورس - فاطمه حیدرپور؛ با ورود نقدینگی و حمایت‌هایی که از بازار سهام می‌شود، شاخص می‌تواند در جایگاه یک میلیون و پانصد هزار واحد قرار گیرد و می‌توان آینده روشنی را برای بازار سرمایه متصور شد.

کارشناس تحلیل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری هدف حافظ درباره روند بازار سرمایه، با توجه به نزدیک شدن به انتشار گزارش های سه ماهه ابتدای سال گفت: روند بازار سرمایه با بحران نقدینگی افزایش یافته و باعث شده دچار نوسانات نادرستی شود.

احسان خاتونی افزود: تامین مالی که در اوراق و سهام انجام شده، ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است که در خوش‌بینانه ترین حالت، ۱۳۰ هزار میلیارد در سال‌های اخیر ورود نقدینگی داشته، این تامین مالی آماری است که بحران نقدینگی را برای بازار به ارمغان آورده است.

وی با اشاره به اینکه بازار در انتظار انتخابات است، افزود: بازار با ابهاماتی که نسبت به نرخ ارز و انتخابات ریاست جمهوری دارد دچار بلاتکلیفی است. در این بین آزاد سازی ارزهای بلوکه شده و ورود آن به چرخه اقتصاد، می تواند با کاهش قیمت ارز همراه باشد و این مسئله در اولویت موضوعاتی قرار دارد که بر بازار سرمایه و بلاتکلیفی آن تاثیرگذار است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: در این بین پایین بودن قیمت دلار می‌تواند صدمات زیادی را بر تولید داخلی وارد کند و باعث افزایش واردات شود و از طرفی باعث افزایش تقاضا برای خروج سرمایه خواهد بود. با ورود نقدینگی و حمایت‌هایی که از بازار سهام می‌شود، شاخص می‌تواند در جایگاه یک میلیون و پانصد هزار واحد قرار گیرد و می‌توان آینده روشنی را برای بازار سرمایه متصور شد.

خاتونی با اشاره به کوتاه بودن رشد دلار ادامه داد: قیمت دلار با توجه به حادثه نطنز رشد داشته که کوتاه مدت خواهد بود. در حال حاضر با توجه به فروش خوب شرکت‌ها و رسیدن فصل مجامع که فصل توزیع سود است، می توان گفت شرایط به نفع سرمایه گذاران است.

  

کد خبر 431524

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  •  بحران بازار را جدی بگیریم

    جو سازی و نا هماهنگی چالش آفرین شد

    بحران بازار را جدی بگیریم

    جو ترس و ناامیدی که در بازار ایجاد شده یکی از مهمترین مسائل در رابطه با علل ادامه‌دار شدن ریزش‌ها و فاصله گرفتن بازار از تعادل است.

  • عقبگرد اسکناس سبز

    عقبگرد اسکناس سبز

    انتشار خبر کاهش سهم دلار از ذخایر ارزی جهانی باعث عقبگرد اسکناس سبز شد.

  • بهبود معاملات بورس با تعطیلی دو هفته‌ای کسب و کارها

    بهبود معاملات بورس با تعطیلی دو هفته‌ای کسب و کارها

    یک کارشناس بازار سرمایه گفت: تعطیلی دو هفته‌ای باعث غیرفعال یا نیمه فعال شدن کسب و کارها می‌شود، با چنین اقدامی، بخشی از پول‌های سرگردان در حوزه کسب و کار برای کسب سود کوتاه مدت وارد بازار سرمایه می‌شوند که این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد هیجان مثبت در بازار باشد.

  • رنسانس بازار سرمایه در سال ۹۹

    رنسانس بازار سرمایه در سال ۹۹

    بازار سهام سال ۹۹ را با فراز و فرودهای عدیده ای به پایان رساند. مرداد ماه ۹۹ با شاخص ۲ میلیونی و مجموع سال ۹۹ با ورود نقدینگی ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی سهامداران خُرد به بازار در تاریخ بازار سرمایه به عنوان یک اتفاق مثبت ثبت شد که از آن به عنوان رنسانس بازار سرمایه ایران یاد می شود.

  • بورس هفته بعد صعودی است؟

    بورس هفته بعد صعودی است؟

    در پایان معاملات روز اول معاملات بازار سهام بعد از انتخابات امریکا شاخص کل با رشد دو درصدی به یک میلیون و ۲۹۰ هزار واحد رسید، اما روند بازار سهام هفته بعد چگونه پیش‌بینی می‌شود؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =