مهمترین اخبار اقتصادی و بورسی امروز 22 فروردین 1400

شورای رقابت از افزایش قیمت خودرو منصرف شد. رئیس شورای رقابت گفت: این شورا برای دستورالعمل ۶ ماهه قیمتی خودرو تصمیمی نگرفته است، از این رو جای نگرانی نیست.

یازدهمین افت پیاپی برای بازار سهام رقم خورد. امروز شاخص کل بورس 9 هزار و 776 واحد افت کرد و به یک میلیون و 230 هزار و 920 واحد کاهش یافت. امروز هم ارزش صف‌های فروش بیش از 35 برابر صف‌های خرید بود.

در معاملات امروز، نمادهای فولاد، فملی، فارس، کچاد، شستا، شپنا و تاپیکو به ترتیب بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

سبد سهام عدالت باز هم منفی شد. امروز ارزش سبد 532 هزار تومانی سهام عدالت به 11 میلیون و 420 هزار تومان رسید.

قرار است دارندگان سهام عدالت به پشتوانه این سهام بین 6 تا ۱۴ میلیون تومان کارت اعتباری خرید کالا دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در مورد واریز بخش دوم سود سهام عدالت گفت: منتظریم مابقی سود از سوی شرکت‌ها پرداخت و تجمیع شود تا ۵۰ درصد دوم را نیز واریز کنیم.

صندوق واسطه‌گری مالی یکم اندکی افت کرد. در معاملات امروز قیمت پایانی دارا یکم به 124,680 ریال کاهش یافت.

روند نزولی صندوق پالایشی یکم ادامه دارد. قیمت پالایش در پایان معاملات امروز به 70,550 ریال رسید.

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 10 میلیون و 420 هزار تومان و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و 39 هزار تومان بود.

وزیر اقتصاد در نامه‌ای از بانک‌ها خواست تا مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر پرداخت حداکثر ١۶ درصد سود سپرده بلندمدت یکساله را رعایت کنند.

ارزش دلار در مقابل بیشتر ارزهای دنیا افزایش یافت.

شورای رقابت از افزایش قیمت خودرو منصرف شد. رئیس شورای رقابت گفت: این شورا برای دستورالعمل ۶ ماهه قیمتی خودرو تصمیمی نگرفته است، از این رو جای نگرانی نیست.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ممنوعیت سفر به ۳۹ کشور گفت: فعلا سفر به عراق و ترکیه در کشورهای همسایه ممنوع است و سفر به بقیه کشورهای همسایه هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

حذف ۴ صفر از پول ملی که از سوی بانک مرکزی با کم‌رنگ‌کردن صفرهای اسکناس در سال گذشته وارد فاز جدیدی شده بود، به زودی عملیاتی خواهد شد.

امین ابراهیمی به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت فولاد خوزستان منصوب شد.

کد خبر 431426

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =