۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷
بورس های مهم جهانی قرمز پوش شدند

بیشتر شاخص های مهم بورسی در دنیا نزولی شدند.

به گزارش صدای بورس، در حالی که انتظار می رود متوسط رشد اقتصاد جهان در سال جهانی به بالاترین سطح خود در نیم قرن اخیر برسد، احیای کامل اقتصادها طولانی تر از چیزی خواهد بود که پیشتر تصور می شد.

کریستالینا جیورجیوا، رئیس صندوق بین المللی پول با اشاره به در دسترس نبودن واکسن برای همه مردم جهان گفت: کماکان مردم بیشتری شغل های خود را از دست می دهند و فقر بیشتر می شود. به صورت کلی چشم انداز اقتصادی جهان بهبود یافته است اما ریسک ها کماکان به قوت خود باقی هستند. 

بورس آمریکا

در وال استریت همه شاخص ها نزولی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایین تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۲۷ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۳ هزار و ۷۰۸.۲۲ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۰۲ درصد کاهش تا سطح ۴۱۲۷.۹۶ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۳۲ درصد ریزش در سطح ۱۳ هزار و ۸۵۵.۹۵ واحدی بسته شد.

بیشتر بخوانید:
دلار عقب نشینی کرد

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش ۰.۷۷ درصدی تا سطح ۲۹ هزار و ۵۳۸.۷۷ واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ هم  ۰.۸۶ درصد افت کرد و در سطح ۲۸ هزار و ۴۵۳.۲۸ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" ریزش ۱.۷۴ درصدی را تجربه کرد و به ۴۹۴۷.۷۵ واحد رسید.

در استرالیا هم شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۳ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۶۹۷۳.۹۶ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص "تاپیکس" ژاپن نزولی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۳۸ درصد ریزش نسبت به روز قبل در سطح ۶۸۸۹.۱۲ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با کاهش ۰.۱۳ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۲۱۵ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با عقبگرد ۰.۱۲ درصدی در سطح ۶۱۶۱.۶۸ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۳۹ درصد پایین رفت و به ۸۵۳۲.۶۰ واحد رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 431396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =