طلا ۲۰ درصد ارزان می‌شود؟/ سرمایه گذاران خرد بخوانند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در صورت احیای برجام قیمت طلا تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد

به گزارش صدای بورس، هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ برابر با یک میلیون و ۴۱ هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سکه طرح جدید ۱۰ میلیون ۵۲۰ هزار تومان و نیم سکه ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

ابراهیم محمد ولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره با تحولات آینده بازار طلا و سکه در گفت‌وگو با صدای بورس اظهار کرد: پیش بینی قیمت طلا و سکه در ارتباط مستقیم با قیمت دلار و اونس جهانی است. در هفته جاری قیمت دلار ثبات نسبی داشت و  این ثبات قیمت در بازار طلا و جواهر نیز مشاهده شد. محدودیت‌های کرونایی تاثیر مستقیم بر این بازار داشته و عاملی برای رکود است با توجه به ادامه این محدودیت ها تا پایان هفته پیش بینی می شود، بازار طلا و سکه با نوسان کمتر از ۲ درصد معاملات هفته خود را به پایان برساند.


بیشتر بخوانید

سایه برجام و انتخابات ریاست جمهوری، مانعی برای منفی شدن بورس


وی با اشاره به زمزمه‌های احیای برجام و تاثیر آن بر بازارها بیان کرد: احیای برجام به نفع مجموعه کل کشور است و تمامی بازارها از آن تاثیر مثبت می‌گیرند، دلار روند نزولی در پیش خواهد گرفت اما نباید انتظار افت شدید قیمت طلا و سکه تا ۵۰ درصد بود، بازار طلا و سکه تنها تا ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 431382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =