۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
«سپ» ۱۰۰ ریال سود داد

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش با حضور سهامداران برگزار شد.

به گزارش صدای بورس مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش روز چهار شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۲۲ با حضور 97 درصد از سهامداران در محل میدان ونک برگزار شد.

حسین واعظ قمصری مدیرعامل شرکت در ابتدای مجمع به قرائت گزارش عملکرد شرکت پرداخت و به سوالات اکثر سهامداران پاسخ داد.
وی گفت: در اسفندماه گذشته این شرکت توانسته رتبه اول را در بین شرکت‌های پرداخت به دست آورد.
شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش با هدف ارائه راهکارهای نوین پرداخت الکترونیک و با تمرکز بر دو حوزه خدمات کارت و ایجاد شبکه فراگیر پذیرندگان کارت در تیر ماه سال ۸۲ آغاز به کار کرد. این شرکت موافقت اصولی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را در سال ۱۳۸۳ و مجوز قطعی فعالیت خود را را در تاریخ ۸۴/۷/۶ از سوی این مرجع دریافت نمود. فعالیت پرداخت الکترونیک سامان در حوزه پرداخت‌های اینترنتی از فروردین ماه سال ۱۳۸۳ آغاز شد و این شرکت به عنوان اولین ارائه‌دهنده خدمات پرداخت اینترنتی در نظام بانکی کشور، ابزارهای پرداخت غیرحضوری را در اختیار متقاضیان قرار داد. بانک ها و موسسات طرف قرارداد شرکت را بانک های سامان ، توسعه تعاون ، رفاه کارگران ، صادرات ایران ، دی ، خاورمیانه ، کشاورزی،ملی و .. تشکیل می دهند.عرضه اولیه این شرکت در تاریخ ۹۷/۳/۱۳ صورت گرفته و تعداد ۱۸۰ میلیون سهم عرضه شده  است.

سرمایه شرکت در تاریخ ۹۷/۱۲/۲۷ با افزایش درصدی از رقم ۱.۸۰۰ میلیارد ریال به رقم ۳.۰۰۰ میلیارد ریال رسیده است و افزایش سرمایه بعدی از ۳.۰۰۰ میلیارد ریال به ۵.۰۰۰ میلیارد ریال طی مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام در تاریخ ۹۹/۷/۲۷ مورد تصویب قرار گرفته و در حال ثبت مراحل قانونی است .

شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش در سال مالی ۹۹ توانسته ۹۰ درصد از تراکنش های مربوط به کارتخوان را به خود اختصاص دهد. همچنین تعداد تراکنش‌های کارتخوان شرکت در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۲۸ درصد رشد داشته است.

دستیابی به رتبه یک سهم بازار تراکنش‌های اینترنتی در ۴ماه متوالی، راه اندازی محصول کیف پول، افزایش درصد پاسخگویی موفق مرکز تماس، رشد ۳۷درصدی در تراکنش های ماهیانه، عقد قرارداد ارائه خدمات رفاهی به صندوق بازنشستگی، کاهش مصرف پول، عقد قرارداد همکاری در حوزه نشان پرداخت با بانک ملی و .....از اهم اقدامات صورت گرفته شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش بوده است.

از مهم ترین اقدامات انجام شده در راستای مسئولیت اجتماعی تامین تجهیزات و دارو برای مقابله با ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی البرز و اهدای هدایای ویژه شب یلدا به پرستاران بیمارستان کامکار قم بوده است.

درآمدهای عملیاتی شرکت در سال ۹۹ نسبت به ۹۸  با ۴۶ درصد رشد و سود عملیاتی در همین بازه با ۱۱ درصد رشد و افزایش همراه بوده است.

اهداف و برنامه‌های شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش در سال ۱۴۰۰ ، حفظ سهم بازار فعلی در درگاه‌های مختلف و توسعه آن در سال آتی، شناسایی ریسک‌ها و برنامه‌ریزی جهت مواجهه با آنها و اثربخشی خدمات، توجه به فرصات‌های سرمایه‌گذاری موجود جهت افزایش ارزش منابع شرکت، تخصیص بودجه جهت مسئولیت‌های اجتماعی و زیست محیطی است.

گزارش صورت‌های مالی شرکت برای سال منتهی به ۱۳۹۹/۰۹/۳۰ و گزارش فعالیت هیئت مدیره مورد بررسی و تصویب مجمع قرار گرفت. همچنین ۱۰۰ ریال سود نقدی به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم شد.
موسسه آزمون پرداز به‌ عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و موسسه بیات رایان به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند و روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شدند.

کد خبر 431332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =