۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
بازار دلار دوباره تب کرد

ارزش دلار در مقابل بیشتر ارزهای دنیا بالا رفت.

به گزارش صدای بورس، صندوق بین المللی پول از بانک های مرکزی در سراسر جهان خواست تا به خاطر کمک به تقویت رشد اقتصادی خود و جهان در میان مدت، در انتخاب سیاست های حمایتی خود نهایت دقت را خرج دهند چرا که اشتباه در این زمینه می‌تواند زمینه ساز نوسانات مالی و ریسک های جدیدی برای بازارهای پولی و مالی شود.

 این در حالی است که با توجه به باقی ماندن رشد اقتصادی در سطح ضعیف، بانک های مرکزی بر سر دوراهی افزایش مجدد نرخ بهره و انضباط بیشتر مالی برای مقابله با تورم و یا حفظ نرخ های بهره در سطوح پایین کنونی قرار دارند.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۱۸ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۱ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

بیشتر بخوانید:

وزیر اقتصاد: بانک‌ها نرخ‌ سود مصوب را رعایت کنند

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۱۷ درصد افزایش به ۱۰۹.۶۹۹ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۱۲ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۵۵۳ یوان چین اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۱۶ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۷۰ دلار مبادله شد. یورو ۰.۰۶ درصد پایین رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۹ به ۱.۱۹۰ دلار رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 431309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =