روحانی‌: تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تمام فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران صلح آمیز است، گفت: در این زمینه اهداف ما از ابتدا روشن بوده و از فناوری هسته‌ای در بخش‌های مختلف کشور از جمله صنعت، کشاورزی، پزشکی و انرژی برق استفاده کرده ایم.

به گزارش صدای بورس، حسن روحانی روز شنبه در آیین رونمایی و بهره‌برداری از دستاوردهای هسته‌ای کشور در پانزدهمین سال روز ملی فناوری هسته‌ای، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب چندین نوبت بر آن تاکید کردند از دید اخلاق اسلامی و فقه ما اساساً پیگیری کردن یک سلاح مخربی که می‌تواند یک خطر بزرگ برای یک جامعه بزرگ باشد، درست نبوده و ایران هرگز دنبال آنها نیست.

بیشتر بخوانید:

دهنوی: انتخاب هیأت مدیره توانمند، ارزش دارایی مردم را افزایش می‌دهد

روحانی در ادامه با بیان اینکه با اقدامات و تلاش‌های انجام شده در این دولت از سال ۹۴ فعالیت‌های هسته‌ای ایران کاملا قانونی شد و بهانه از دست دشمنان گرفته شد، اظهار داشت: از آثار پرافتخار برجام این بود که فناوری هسته‌ای را در ایران کاملا قانونی کردو حق ملت ایران را بازستاند.

رئیس جمهور نگرانی‌ها درمورد فعالیت های هسته ای ایران را نابجا خواند و افزود: همین نگرانی نابجا ۱۵، ۱۶ سال است که برای ملت ایران موجب دردسر شده و هنوز هم با دنیا و آمریکایی‌ها حرف می‌زنیم برای اینکه دست از اقدامات غیر قانونی خود بردارند و اگر این تفکر غلط در ذهن آنها وجود نداشت از این مشکلات عبور می کردیم .

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

کد خبر 431251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =