۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
عقبگرد متوالی دلار

برای چهارمین روز متوالی ارزش دلار مقابل بیشتر ارزهای مهم کاهشی ماند.

به گزارش صدای بورس، در حالی که مشکلات مالی کشورهای مختلف در نتیجه مقابله با کرونا تشدید شده است، به نظر می رسد آمریکا به دلیل در اختیار داشتن قدرت چاپ دلار دست بازتری در مقایسه با بسیاری از رقبا برای مدیریت بحران فعلی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

اعلام شرایط عضویت در هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت

در ژاپن که سطح تولیدات ناخالص داخلی هنوز فاصله زیادی از زمان قبل از آغاز بحران کرونا دارد، دولت این کشور اعلام کرد سیاست های پولی و مالی فعلی را دست کم تا پایان امسال ادامه خواهد داد و این مساله باعث تضعیف موقعیت ین شده است. در بین دیگر رقبای دلار نیز فرانک به دلیل فاصله صادارات سوییس تا قبل بحران کرونا، در موضع ضعیف تری قرار دارد.  

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۶ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۲۲۶ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۷۸ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۰۳ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۷۳ دلار مبادله شد. یورو ۰.۳۷ درصد بالا رفت و با رفتن به کانال ۱.۱۹ به ۱.۱۹۱ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۲۹ درصد کاهش به ۱۰۹.۲۴۷ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۰۷ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۵۵۱ یوان چین اعلام شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 431203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =