اشتغال زایی ۳۰۰۰ نفر در اکالا در سال گذشته

مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک کوروش از رشد ۲۰ برابری فروش این شرکت در سال گذشته خبر داد.

به گزارش صدای بورس، کاظم کلب‌خانی، مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک کوروش در گفتگوی اختصاصی با صدای بورس به تاریخچه ای از فعالیت شرکت پرداخت و گفت: شرکت توسعه تجارت الکترونیک کوروش با برند تجاری اُکالا با ماموریت رساندن کالاهای مصرفی و اساسی از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده و این شرکت توانسته است در ۳ سال و نیم از آغاز فعالیت خود، به هدف های موردنظر خود دست پیدا کند.
‎کلب خانی افزود: گروه صنعتی گلرنگ کانال‌های فروش کالاهای خرده فروشی اعم از شرکتهای پخش، فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ، فروشگاه‌های افق کوروش و فروشگاه‌های میوه به اسم باغ میوه را دارد. با توجه به اینکه یکی از موضوعات ناتمام این گروه فروش اینترنتی الکترونیکی محصولات خرده فروشی بوده است، بنابراین مسئولیت این امر به شرکت توسعه تجارت الکترونیک کوروش با برند اکالا واگذار شد.

رشد ۲۰ برابری فروش اینترنتی در سال ۹۹

وی به فروش اینترنتی اکالا در سال ۹۹ با توجه به شیوع گسترده کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: ویروس کرونا از سال ۹۸ کل دنیا را درگیر کرد و از آن زمان تا به امروز همه کشورها از جمله ایران در مبارزه ای سخت با این ویروس هستند. با توجه به اینکه شرایط رفت و آمد و خرید کردن برای مردم دشوار شد، شرایطی استثنایی برای شرکت‌های تجارت الکترونیک محور به وجود آمد که باعث شد عملکرد اینترنتی سال ۹۹ این شرکتها نسبت به سال ۹۸ جهش معنی داری داشته باشد. شرکت اکالا نیز از این شرایط مستثنی نبود و با رشد ۲۰ برابری در فروش و تعداد فاکتورها که حدود ۶۰ هزار فاکتور در روز بود، روبرو شد. کلب خانی ادامه داد: در این مورد می توان گفت اکالا بعنوان لیدر بازار در حال فعالیت بوده و با سایر رقبا، فاصله چشم‌گیری دارد. در حال حاضر بیشتر از ۱۰۰ شرکت هستند که بصورت اینترنتی و سوپرمارکت آنلاین کار می‌کنند اما اکالا تنها مجموعه ای است که کل جغرافیای ایران را پوشش می‌دهد.

اشتغال زایی ۳۰۰۰ نفر در اکالا در سالی گذشته

‎وی با بیان اینکه با وجود ویروس کرونا شرایط شرکت صعودی بوده است، تاکید کرد: با ورود ویروس کرونا در بهمن سال ۹۸ جهان ناگزیر به تهیه مایحتاج اینترنتی شد. بعد از بیمارستان‌ها و پمپ بنزین‌ها و وسایل نقلیه عمومی، سوپرمارکت‌ها جایگاه مهمی در این چرخه دارند. در سه گزینه اول می‌توان به نوع دیگری مدیریت کرد اما در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها باید به مایحتاج ضروری دست پیدا کرد. در این بین دغدغه بسیاری از این فروشگاه‌ها، دسترسی آنلاین به مواد غذایی بود که در ایران به مرور زمان این موضوع جای خود را بدست آورد، بازگشایی ۲ جایگاه در استان‌های گیلان و قم در همان ابتدای شیوع کرونا و کمتر از ۱۵ روز، نمونه خوبی برای خرید آنلاین بود.

‎اهداف و برنامه های سال جاری

‎این فعال اقتصادی درباره اهداف و برنامه های سال جاری شرکت گفت: سال ۱۴۰۰ نقطه عطفی در روند کاری شرکت خواهد بود، در این سال یکی از اهداف کلی اکالا کاهش زمان رساندن کالا به استانداردهای جهانی و به ۳۰ دقیقه خواهد بود. همچنی توسعه زیرساخت‌های آی تی، ارتقاء عملکرد نرم‌افزاری، ساماندهی واحد لجستیک، یکسان سازی حمل و نقل و پوشش یکسان و آموزش موثر در دستور کار شرکت قرار دارد. ‎کلب خانی بیان کرد: یکی دیگر از هدف‌های اکالا، بردن بخشی از فروشگاه ها مانند فروشگاه گندم، سورنا، باغ میوه که فروشگاه های گروه صنعتی هستند، بسمت فروش اینترنتی است .

‎وی درباره میزان سرمایه و برنامه های توسعه ای شرکت ‎افزود:  بنا داریم در طول سال براساس مصوبات هیئت مدیره، با توجه به اینکه برنامه‌های توسعه ای شرکت نیاز به سرمایه‌گذاری دارد سرمایه شرکت را افزایش دهیم.

‎ورود اکالا به بازار سرمایه

‎کلب خانی ادامه داد: اکالا مانند سایر شرکت‌های گروه صنعتی، برای شفافیت عملکرد در تمامی ارکان سازمان طی سه سال آینده وارد بازار سرمایه می‌شود. مدیرعامل اکالا در خصوص اشتغالزایی شرکت افزود: در سال ۹۹ اشتغال‌زایی خوبی در توسعه فروش اینترنتی انجام شد و حدود  ۱۰۰۰ شعبه از افق کوروش زیر چتر فروش اینترنتی قرار گرفت، در این بین بیشتر از ۳۰۰۰ نفر برای فروش اینترنتی در افق کوروش استخدام شدند که در سال ۱۴۰۰ این رقم افزایشی خواهد بود.

حرف آخر

کلب خانی ناکید کرد: با توجه به اینکه تامین واکسن کرونا جزء دغدغه های دولت است، ستاد مقابله با کرونا می تواند در کنار ماسک زدن و رعایت پروتکل های بهداشتی، از مردم بخواهند تا خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. خرید اینترنتی هم صرفه اقتصادی برای افراد دارد و هم از بروز بیماری واکیردار جلوگیری می کند. همکاران اکالا به اندازه کادر درمان به دنبال این هستند که خدمات آسان‌تری را در اختیار مشتریان قرار دهند. بسیاری از هموطنان ما در شهرهای دیگر دسترسی به اینترنت ندارند که بدین منظور شماره ۱۵۳۶ برای دسترسی هموطنان برای خرید غیرحضوری ترتیب داده شده است و می‌توانند سفارش خود را سریع تحویل بگیرند.

وی بیان کرد: یکی از چالش های اساسی در حوزه ما همین خرید اینترنتی است که باید فرهنگ خرید  اینترنتی که سبک جدیدی برای راحتی و آرامش بیشتر در زندگی است نهادینه شود. همچنین با توجه به اینکه بیشتر جامعه انسانی ایران را سالمندان تشکیل می دهند، باید فرهنگ خرید اینترنتی را به داخل خانه ها ببریم تا زندگی بهتری را برای اطرافیانمان بسازیم.

* فاطمه حیدر پور

کد خبر 431183

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =