۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
محاکمه عدالت

افسر پیشین اداره پلیس در شهر مینیاپولیس تلاش می‌کند تا از مسئولیت قتل جرج فلوید تبرئه شود.

به گزارش صدای بورس،  نشریه «د ویک» در شماره جدید خود با پرداختن به این موضوع، عکس روی جلد را به قتل فلوید و محاکمه شووین اختصاص داده است. در این نشریه می‌خوانیم: هفته گذشته، اعضای هیأت منصفه به سخنان متضاد وکیل مدافع و دادستان پرونده قتل جرج فلوید به دست درک شووین، افسر پیشین اداره پلیس در شهر مینیاپولیس گوش فرا دادند.

شووین متهم است که بر اساس عقاید نژادپرستانه به طور عمدی فلوید را به قتل رسانده است. این اتفاق، ناآرامی‌های زیادی را برانگیخت و بررسی موضوع نژادپرستی سیستماتیک در سطح ملی را در کانون توجه قرار داد.

دادستان‌ها فیلم معروف ۹ دقیقه و ۲۹ ثانیه‌ای را که به طور گسترده در فضای مجازی منتشر شده بود، به نمایش درآوردند. در این فیلم نشان داده می‌شود که یک افسر پلیس (درک شووین) پای خود را بر گردن جرج فلوید، سیاهپوست ۴۶ ساله که به اتهام خرید سیگار با ۲۰ دلاری تقلبی بازداشت شده، قرار داده و بر آن فشار می‌آورد.

در همان حال، فلوید از رهگذران کمک می‌خواهد و مدام می‌گوید توان نفس کشیدن ندارد. دادستان جری بلک‌ول به هیأت منصفه گفت، دلیل مرگ کاملا روشن است. افسر پلیس او را خفه کرده است. باورتان می‌شود؟ این یک قتل و آدمکشی است.

در مقابل، اریک نلسون وکیل مدافع شووین گفت: نباید به این فیلم تکیه کرد چون همه حقایق را آشکار نمی‌کند. عامل مرگ فلوید، استفاده از مواد روانگردان بوده که در جریان دستگیری به سکته قلبی او منجر شده است. این محاکمه برای مردم آمریکا از اهمیت زیادی برخوردار است.

منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۳۹۴

کد خبر 431175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =